Lontong Tak Makan Tapi Lontong Goreng Makan. Gedik Kan?

Assalamualaikum.

Pertama-tamanya sekali, gambar-gambar di bawah BUKANLAH kepunyaan aku. Keempat-empat keping gambar makanan yang menyelerakan di bawah aku ambil dari GOOGLE IMAGE. Ada gambar yang dah ada watermark, ada yang tak ada. Walau apa pun, kredit gambar kepada tuan punya blog dan terima kasih daun keladi. Saya pinjam ya. :)

Dek kerana entry ini penuh dengan gambar makanan enak jadi eloklah kiranya ianya dipublish ketika sahur. Dah lepas waktu sahur, jangan mengada-ngada nak tatap bagai tercongok tengok blog Cahaya Yang Riang Gembira ya. Babab kang!! Terliur nanti siapa yang susah.

Ayam penyet sudah, kerang bakar sudah, mee goreng sudah, segala macam dessert juga sudah, kali ini targetnya adalah LONTONG GORENG. Sebagai orang Johor, aku sendiri tak makan lontong sebenarnya. Boleh layan sesuap dua tapi nak tatap dan hadap semangkuk, memang tak dapatlah. Walaupun begitu, dihati tetaplah Johor, kini dan selamanya. Ecewah!





Dan biasalah, aku memang selalu dikaitkan dengan benda pelik. Teringat dulu semua orang pelik macam mana aku makan sayur tak gigit tapi telan terus. Muahaha. Baca entry lama, tergelak sendiri sambil tekup muka. Apa font BESAR-BESAR, perenggan WARNA-WARNI ni weh, tulisan pun jiwaaaaaaaaaang memanjang. Haish! Malu malu malu! Jiwa mudalah katakan. Sekarang dah tak muda mana, jiwang pun dah kurang. Karat agaknya kot. Heh.

Yang pelik kali ini, bukan pasal sayur. Tapi pasal lontong tak makan, lontong goreng makan. Ada banyak lagi kalau nak ikutkan, contoh macam sotong aku tak makan, tapi sotong goreng tepung, sotong kering aku makan. Soya memang tak minum, kalau minum akan keluarkan balik tapi tauhu fa terpaling suka. Kekeke. Jadi, kali ini hasrat hati nak masak LONTONG GORENG pula. Resepi pun mudah. Nanti dah cuba, kita tempek gambarnya ya.

Bagi sesiapa yang nak cuba, aku kongsikan resepi lontong goreng yang ada macam-macam cara nak buat. Bolehlah tinjau-tinjau ke blog mereka.


Okay semua. Selamat berpuasa dan selamat berhujung minggu. Jaga diri hiasi peribadi. Assalamualaikum.
:)

Ulasan

Yg di sini berkata…
ooo ... orang johor. Ingatkan orang melaka :P
Unknown berkata…
Suzana Zamri lontong goreng looks delicious

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?