Nama Panggilan Yang Punya Nilai Komersial | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Nama Panggilan Yang Punya Nilai Komersial

6 comments
Assalamualaikum..

Pagi semua..

=)


Dah nak hampir 3 bulan rasanya aku di bumi Universiti Malaya, selama aku duduk di sini macam-macam nama panggilan aku dah dapat.. Kalau aku jadi artis, guna nama-nama pesen yang begini memang boleh meletuplah.. Dalam tidur pun orang boleh mengigau duduk sebut-sebut.. Sebab nama panggilan yang memang komersial gila.. LOL!

Saja aku nak kongsi antara nama-nama panggilan yang aku peroleh.. Melalui nama panggilan saja, anda boleh kenal orang itu bagaimana perangainya.. Haha..

1) Ana Nona
2) Professor Nona Miang
3) Nona Manja
4) Nona Roguy
5) Cik Farhan
6) Awan Nona

Dan lagi.. Dan lagi.. Dan lagi..

Memang banyak tak terkira sebenarnya.. Aku memang gelak nak pecah perutlah dengarkan nama-nama yang begitu sepanjang hidup aku di sini.. Anda rasa aku bagaimana orangnya? Miang? Manja? Tukang Urut sebab ada nama Nona Roguy? Berambut kerinting pesen Hafiz sebab Awan Nona? Kah kah kah.. =p

Tak kisahlah nama yang bagaimana, asal jangan buruk-buruk sampai menjatuhkan maruah, tak mengapalah.. Apa salahnya dapat nama panggilan, satu hari nanti bila orang teringat anda semula setelah lama tak jumpa, ingat nama ingat orang dah cukup untuk buat mereka dan anda sendiri tersenyum..

Sekian rapuan di pagi Isnin dariku.. Kikiki.. Assalamualaikum..


P/S : Lepas ini dalam dunia blog mungkin ada panggilan "Hey Apple" untuk aku.. Semuanya sebab budak kecil nama Adziim yang sangat menyukai Annoying Orange.. Heh! Epal dan aku mana boleh dipisahkan.. Sejak dari dulu lagi.. Sebab.. Aku kan Epal Merah yang selalu tersenyum.. =)

6 Comments Here:

Alexandriana Alia berkata...

erk. kenapa aku tak pernha ada nama panggilan yg comel2 macam tu? uhuk!


aku suka panggil ko dokter Hana. macam cun kan panggil camtu?

mr.syazwan berkata...

sampaikan salam pada Nona Roguy tu ye

unik lak nama dia

ahaks!

adrinaqamarina berkata...

rina paling suka nona manja! hehe.

the GirL berkata...

awan nona paling bes!! wakaka

Adziim berkata...

oit2..aku plak...bkn ke Cik Hana yang mulakan? haha~

~aSHa~ berkata...

sib baik tak mcm lagu tu awan nano...kalo idak mesti anak akak nyanyi kan lagu tu..

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.