Mimpi Yang Jadi Nyata | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Mimpi Yang Jadi Nyata

Assalamualaikum.. Selamat malam untuk semua.. Selamat sampai rumah juga akhirnya tepat jam 8 tadi.. Ingatkan akan tersadai di mana-mana pelosok bumi di Malaysia ini.. Heh.. Hari yang perlu diingati dan disemat dalam otak, dalam jiwa dan dalam raga.. Mana mungkin boleh lupa..


Bukannya tak dijangka, tapi tetap juga hati tak kuat walau benda terjadi seperti yang kita jangka.. Jauh lagi perjalanannya.. Banyak lagi perlu dipelajarinya.. Mimpi yang dah jadi nyata.. Mimpi kalau indah, jadi nyata, pasti seronok rasanya.. Ini mimpi buruk, kalau jadi nyata, perit yang dirasa memang bukan calang-calang menusuk ke jiwa.. Ternyata mimpi keseorangan itu, kini dah jadi nyata.. Pujuk hati dari tadi, tapi mana mungkin baiknya dalam sekelip dua kelip mata kita ini.. Lukanya tetap akan rasa, sampailah berakhir kelak 6 bulan perjalanan penuh ranjau ini..


Meninggalkan Kuala Lumpur tepat jam 6 petang tadi.. Hati yang tak berhenti meragam, tambah lagi dengan mata yang tak boleh nak duduk diam, asyik gatal nak mengalir air mata.. Sungguh!! Dah dijangka, tapi kenapa mata tak boleh nak berhenti menangis.. Mungkin dek kerana memikirkan perjalanan yang kali ini akan dilalui tanpa "mereka mereka" di sisi.. Cengeng betul kau kan Farhana.. Nak ditambah lagi garam pada luka, HOT FM duduk memutarkan lagu yang menambahkan lagi sendu..


Mula-mula First Edition diiringi Aizat dengan lagu Perpisahan Ini.. Tak lama, lagu dari kumpulan Brothers bertajuk Teman Sejati.. Sepanjang jalan pulang, mana mungkin berhenti mengalir air dari mata ini.. Tatkala ini pun, mengalir juga air mata yang ditahan bila mendengarkan alunan ini.. Ya Allah.. Kuatkan hati hamba-MU ini.. =(


At this moment, nothing that I can do.. I just wish that I had the power to vanish myself.. Ouh please.. If only I can fly, but my wings are broken.. Dang!! Why you're so weak..

Anyway.. Congratulation once again to ALL MY LOVERS.. Jaga diri elok-elok semua.. =)

Selamat malam.. Assalamualaikum..


Terkadang aku jatuh dan menangis
Terkadang aku rebah tak daya berdiri
Ku gentas bunga di perantauan
Membalut luka hati
Melindungiku dari resah yang menghujan


Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.