Kalau Aku Seorang Lelaki.. | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Kalau Aku Seorang Lelaki..

20 comments
Assalamualaikum.. Malam semua.. Dah 2 hari tak merapu dalam blog.. Rasa senak perut sakit ulu hati.. Hahaha.. Maklumlah, hujung minggu saya gunakan untuk belajar, pelajar contoh tak saya? Hehe.. Sila-sila admire kerajinan saya.. Nak admire saya pun boleh.. =p


Baiklah semua.. Sila bersedia zahir dan batin sebab aku nak mulakan hari ini dengan entry yang sedikit berat.. Hoho.. Sebelum tu, comel tak mamat kat atas tu? Perkenalkan, my boy, Harman Baweja.. Pakwe baruku.. Shah Rukh Khan sudah tua, baik lupakan saja.. Heehee.. Okey.. Sila jangan pandang dua tiga kilas, nanti jatuh cinta..


Entry kali ni aku mahu menjelajah dunia seorang yang namanya lelaki.. Aku tertanya, agaknya bagaimana kalau aku, Farhana adalah seorang lelaki? Handsome itu sudah pasti. Tak perlu dipertikaikan lagi kot.. Hahaha..




Kalau aku adalah seorang LELAKI.. Pasti aku kaki ngorat.. Duduk kat simpang tepi jalan usha awek kilang yang berjalan bagaikan itik pulang tengah malam.. Sweeeettt sana.. Sweeeet sini.. Peewiittt sudah lapuk zaman sekarang, sikit - sikit sweeettt sweeeettt.. "Boleh abang ngorat?" "E-mail ada adik manis?" "Jom balik jumpa mak abang" ~ Walhal baru kenal.. Hahaha.. Test power katanya.. Tapi aku bukan LELAKI.. =)





Kalau aku adalah seorang LELAKI, pasti aku lelaki seksi.. Seksi macam Johnny Depp.. Aurat lelaki kan hanya paras pusat hingga ke lutut.. Saja mahu tayang badan, kalau ada sixpack lain cerita, ini perut macam mengandung 9 bulan.. Tapi aku bukan LELAKI.. =)






Kalau aku adalah seorang lelaki, aku pasti kahwin 4.. Nasib baik kuota 4 saja, kalau 10 memang 10 tu aku penuhkan.. Aku bukan nakal, bukan notti, miang dan gatal jauh sekali.. Sebabnya.. Erk.. Sebabnya.. Ouh.. Apa eh sebabnya.. Tapi aku bukan LELAKI.. =)


Mungkin atas sebab itulah, Farhana diciptakan oleh Allah sebagai seorang perempuan.. Atau atas sebab yang lain yang tidak diketahui.. Terimalah kita dengan rasa penuh syukur.. Setiap yang Allah jadikan di atas muka bumi ini pasti dengan tujuan dan ada hikmahnya.. Jangan kita sesuka hati seselamaba badak menukar fitrah ciptaan Allah.. Yang lelaki mahunya jadi perempuan.. Yang perempuan gayanya persis lelaki.. Berdosa besar, haram dan mendatangkan murka Allah..


Mungkin ada yang akan kata mereka tidak pinta jadi begitu.. Apa pandangan anda? Hmm.. Bagi aku.. Kalau hendak berubah, seribu daya kita akan lakukan.. Betul tak? Jangan difikir seronok dunia semata sebab dunia ni hanya sementara.. Ingat dunia selepas mati, itulah yang kekal abadi selamanya..


Selalu saja entry ringan, entry cinta, kali ini sedikit berat.. Semoga jadi manfaat dan renungan.. Sampai next entry.. Assalamualaikum..




FOOT NOTE: Entry sempena selesainya pembacaan aku tentang pembedahan menukar jantina..

20 Comments Here:

oranglidi berkata...

kalu wa seorang wanita, wa x kan emo2.

bUdAk kEnTaNg berkata...

cik Hana,
salam.. ini pembacaan utk exam ker ataw sekadar pengetahuan cik torch light je nih??ehee.. perghh!! agak berat jugak n3 nih daa mcm dinosour.. hehe.. baguih ler,utk kesedaran bersma..saling mengingati.. :)

lumrah kejadian manusia cik Hana..manusia ni tak pernah puas akan ape yg diperoleh..kita yg kurang selalu nk jd yg lebih tp org yg lebih sering yg jd yg melebih2..itu golongan org yg tak geti bersyukur..klu ade sifat bersyukur tak jd ler pembedahan tuko jantina yg sering dihebah2kan tu iye dak..laki ade kelebihan tsendiri dan begitu jugak pompuan.

klu kita diberi peluang jd org lain pasti nak kan??tp itu tak mungkin terjd kecuali klu cik Hana masok movie Freaky Friday.. hahaa..

itu terpulang masing2..alasan mmg Allah jadikan dorg mcm tu..tp klu diri sendiri tak cuba utk nk ubah takkn nak salahkan Allah jugak ker.. itu bergantung nawaitu si empunya diri.. betul tak cik Hana??

:)

syaf berkata...

Tudia entry of the year...
sagat bagus naa..

yg bab laki jadi pom paun n pompuan jadik laki 2, syaf yakin memang depa x minta jadik cam 2,,
memang mendatangkan murka sepecially golongan pengkid & gay boy..
actually bagi syaf mereka ni perlukan mase sebab bukan senang untuk mereka ubahnye...yelah bile naluri mereka telah dikurnie kan secare songsoang tanpa dimiinta, so itu ujian Allah untuk mereka...kalu mereka berjaye maka Allah sayang, kalu mereka gagal & terus terpesong mesti farhana tau jawapanye kan...

yang penting mereke perlukan mse untuk kenal sape diri mereka, actually mereka ni agak kesian. mereka perlukan bnatuan...yg penting pade diri sendiri,,,,
kalu x mau berubah, maknenye tanggung ler sendirik akibatnye...

imHepPie berkata...

shahrukh khan makin tua makin gagah perkasa ensem brgaya ape...haha

joegrimjow berkata...

seb bek xjadi laki
ehee

Mr. J @ pengerindu.com berkata...

kalau aku seorang perempuan . mesti aku akan gorat2 semua lelaki.koeokekoekoeko.. tapi aku seorang lelaki . dan kalau aku perempuan mesti aku pandai memasak , tapi apakah daya aku lelaki terpaksalah masak magee..


Salam Ceria dari Mr J

Mr. Cuz berkata...

gatai rpenye cik farhana ni..hehe
nsib baik die wanita..klu x mencemarkan nama lelaki jer..hehe

Manusia berkata...

boleh kawen 4..hehe

chokio_nia berkata...

kalo aku laki, aku nak ngorat ko leh??haha

||| PöJìé PööH ||| berkata...

erghhh!
n3 makan dalam..
per² pun sumer ketentuan Allah..
kdg² mereka xminta pun, yup u xtau sbb u xpnh duduk di tempat org² spt mereka..
walaupun mereka mcm tuh usah dipandang serong, mereka masih tau dosa pahala dan pasti ada sekelumit rasa ingin berubah ke arah kebaikan, cuma mereka perlukan pertolongan dan bukan cacian..
apa² pun stuju ngn komen Syaf tuh!

Farhana berkata...

Oranglidi.. Haah.. Wanita slalu emo.. Hahahaha.. =p

Farhana berkata...

Budak kentang.. Waalaikumsalam.. Bkn utk exam dn bkn juge utk pengetahuan.. Ttapi utk rasa ingin tahu.. Heehee.. Agak berat ke??? Bape kilo arr apek??? Dinosaur spesis apa??? Hehehe.. Saye nak gak laa skali dn skala wat entry yg mngingatkan org.. Asik entry tak tntu hala jek.. Kan kan kan??? Heehee.. =)

Mcm mana kita jnis manusia yg hidup skadar ala2 kadar jek.. Cukup laa di takuk tu.. Mst tak maju2 kan.. Sbb tu nak slalu lebih.. Dn kdang2 smpi trlebih2.. Mintak2 x jadi camtu.. Tak salah demand pada sesuatu yg perlu.. Kan??? Heehee.. Tapi psal tukar jantina tu ptut takde toleransi langsung.. Mane boleyy kan kita nak pandai2 ubah fitrah alam.. Hmmmm..

Freaky friday??? Jom msuk sesama.. Heehee.. =)

Betul laa kata kamu man.. Gaya ckap boleyyy jadi PM dah ni.. Ade gaya dah tu.. PM Papua New Guinea.. Boleyyy??? Heehee.. Tapi betul laa kata kamu.. Tepat skali 200%. =)

Farhana berkata...

Syaf.. Tu dia.. Hahaha.. Entry of the abad dah kot ni.. Huhu..

Yg kalau mmg dh Allah jadikan punya dua jantina tu mmg saye tak penah pikir serong.. Tapi golongan yg cube utk tukar sndiri, pi wat pembedahan tu sume, yg saye tak brape boleyyy nak trima.. Kita boleh brubah.. Cume kita jek taknak brubah.. Trlalu leka dgn dunia.. Lupa pada alam selepas ni.. Hmmmm.. Boleyyy saje beri mereka masa, tapi smpi bila kalau tak dari skrang??? Sbb bak kata kamu, bribadatlah kita ibarat kita akan mati esok hari.. Ye tak???

Farhana berkata...

Mimie.. Hahahaha.. Luaran jek.. Kotttt.. Hahahaha.. =p

Farhana berkata...

Joe.. Tu laa kan.. Nasib baik.. Kalau tak.. Abes laa.. =p

Farhana berkata...

Jacky.. Kamu pn gatal juga.. Hahaha.. Tapi lelaki pn boleh pndai masak kan.. Belajar laa.. =)

Farhana berkata...

Mr. Cuz.. Mane ade gatai laa.. Huhu.. Amboi3.. Takkan laa smpi mncemarkan kot.. Hehe.. =p

Farhana berkata...

Azwan.. Betul tu.. Hahaha.. Pompuan??? Tak lehhhh.. Huuuu..

Farhana berkata...

Chokio.. Hoho.. Soklan kontrobersi.. Boleyyy ke??? =p

Farhana berkata...

Pojie.. Oooppss.. Makan dalam ke?? Hanya tujuan mngingati sesama kita jek.. =)

Smoga mereka berjaya mngubah diri mereka ke arah yg lebey baik.. =)

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.