14 Okt 2009



Assalamualaikum.. Selamat tengahari..


Puas sudah aku menangis semenjak malam tadi.. Semenjak berita itu ku terima dari mak dan abahku dalam esak tangis mereka.. Sehingga kini, di saat aku menaip entry ini, aku masih menangis dan terus menangis.. Hatiku tak kuat.. Aku rasa diriku sangat lemah.. Aku rasa aku kini hidup ibarat tiada esok hari..


Aku mencari ruang untuk meluah dan akhirnya ku jumpa di sini.. Ya Allah.. Begitu berat dan dahsyat dugaan yang telah Engkau bagi padaku dan keluargaku.. Sesungguhnya aku tak mampu menanggungnya.. Aku ingin saja tumbang lalu jatuh ke laut yang paling dalam.. Tenggelam dan tak lagi timbul..


Seumur hidupku, aku hanya ingin menjadi anak yang baik, kakak yang sempurna, bahagiakan kedua orang tuaku dan adik-adikku.. Tapi..


Jangan ditanya kepadaku kenapa, mengapa, sebab apa.. Kerana aku akan terus membisu.. Biarlah ini ku simpan kemas dalam lipatan kisah hidupku, cuma aku pohon kalian doakanlah agar aku dan keluargaku diberi kekuatan.. Doakan aku tenang, agar aku bisa kuat di hadapan mak dan abah.. Masih aku ingat, doa-doa kalian juga pemangkin aku lulus peperiksaan akhir tahun 3 yang lepas.. Terima kasih kawan-kawan.. Pray for me..





FOOT NOTE: Buat budak kentang, ku tak sempat untuk karang satu special entry untuk kamu.. Orang lain semua dah post.. Sorry ye budak kentang.. Again, selamat ulang tahun Smile Myfta yang pertama.. You're the best.. =)



12 Comments Here

Ish, apa² pun kuatkan semangatmu wahai Farhana..
Kerana setiap hujan yg gugur ke bumi adalah rahmat kerana ada pelangi yg sedang menanti..

REPLY

Salam hana...
kenapa?
apapun, tabahkan hati...
if u need a shoulder to cry on...
hana tau camna nak cari akak kan?
tabah!!! kuatkan diri...tetapkan iman...

REPLY

kenapa nih cik Hana??
pelik jer ayat kamu nih.. :(
if u need my shoulder to cry on also can..tabahkan diri!!! chaiyokk!!

~sila abaikan klu ade typing error.. :)

REPLY

smoga kamu dikuatkan ati n dtabahkan jiwa..be strong dear...

REPLY

salam...
ana, awatnya...'kenape nagis2 nie...
x pew kalu x mo cite
anyway syaf harap kamu tabah
banyak ingat Allah n doa2 na...
semoga tenang hati 2...

nk nages nages puas2 naa...pas2 x mo pikir2 agik...

***p amik wudhu, pas2 duduk sat, tutup mata, tenangkan fikiran n jangan pikir ape2 naa....
selawat n zikir banyk2 naa

REPLY

errrr..nak tanye gak..apsal??jiwa ko kacau eh 2 3 ari ne??0.o

REPLY

cam ada masalah besar je nie..
apepun wish you luck..
ganbate!!

REPLY

sabar ye farhana...cuz sentiasa doakan kesejahteraan farhana...

REPLY

:(...
Sabar........ Allah syg Saerah sbb tu dia uji

REPLY

Buat kawan-kawan yg prihatin.. Terima kaseh bebnyk.. Aku sdang belajar utk kembali trsenyum.. Blajar mnjadi ceria kembali.. Aku tau aku boleyyy.. Walau dugaan ni terlalu berat utk ku galas.. Aku yakin.. Aku mampu.. Thanx semua.. =)

REPLY

Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates & MyBloggerThemes