Cinta Mati Tanpa Nisannya.. | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Cinta Mati Tanpa Nisannya..

16 comments
Assalamualaikum.. Malam sunyi dan sepi.. Buku habis ku selak, dari muka pertama terus melompat ke muka akhir.. Malas rasanya seluruh tubuh.. Mahu tulis entry tapi ketandusan idea..


2, 3 hari ini aku banyak berfikir.. Pada komen-komen yang dihantar tentang entry Pernahkah Kamu.. Adakah aku kelihatan seperti jatuh cinta? Dilamun cinta? Hohoho.. Jika begitu anda silap.. Cinta.. Memang menyebutnya bikin aku tersenyum.. Tapi ketahuilah, sesunggu
hnya dalam hatiku ini, tiada ruang untuk cinta, takkan ada cinta.. Aku dan cinta walau memang sinonim, bak kata korang betapa jiwangnya aku, tetapi itu hanya dalam coretanku sahaja.. Cinta telah aku cuci, aku basmi dari hadir dalam hidup aku.. Hipokritkah aku dengan bercerita perihal cinta sedangkan hatiku keras, gelap hatiku pada yang namanya cinta itu? Mungkin itu yang terbaik.. Dulu aku mungkin percaya pada cinta dan keajaibannya, sekarang cinta mungkin hanya ibarat angin yang menyapa pipi sahaja, nyaman tetapi tetap pergi begitu saja.. Cinta.. Bagiku hanya satu perkataan..





Mungkin cinta bagi aku telah mati.. Namun tidak aku kuburkan dan tidak bernisan.. Kerana bau reputnya cinta itu bikin aku jauh dari yang namanya cinta.. Matinya cinta bukan salah siapa.. Mungkin salah aku yang suatu waktu dulu terlalu leka dengan keindahan cinta.. Love.. Adios..


Selamat malam semua.. Assalamualaikum.. =)


16 Comments Here:

chokio_nia berkata...

alahai..hidupkan la balik rase cinta tu..kalo tak kepada org len, kepada diri sniri..juga kpd yg Esa..=)

Aainaa Khairunnisa berkata...

alamak hana...dah cam "biar mati cinta ini" la plak...huhuuuhuu...;p

miss lolly berkata...

xdak maknanya cinta tlah mati yanggg oi.

ramai ag insan yg perlu kt cintai:)

syaf berkata...

maybe not now but for sure sa2 awi nanti ade ler 2 shinte kannn,..

releks2 sudey...x yah duk finin2 kefale nk pikiq..ade ke x de ke 2 jodoh kan...

heheh

abang besi berkata...

cinta?nanti la..kan waks...klu waks dh jd doktor nt..kawen trs ek...hehehe...=)

abgbesi tk pk lg psl nie...nk kumpul harta dl...hehehe...erm...mkn pe ini hr?

Tukang cerita berkata...

Bercinta itu BEST!!!!!
Lebih2 lagi bila bercinta dengan DIA yang ESA!!!!!
:)

pal7 berkata...

hana..
mmm..ada jodoh x kemana..
saba jek la..Tuhan dah pun menetapkan yang terbaik untuk hana..cuma masa belum sampai jek lg..so bersabar lah ye..hehe

bUdAk kEnTaNg berkata...

cik Hana,
salam....weihh mane buleh kamu nak hapuskan cinta dak beso wooo.. betul kate kak Nunu, cinta hakiki yg best utk Yang Maha Esa la...
kamu nih mesti kes fruzz menonggeng kan?? alah takyah ckp la dak torch ligt,dah taw daa.. hahaha...

pape pon sabo yer..mungkin ade lg org yg bekenan di hati.. jgn kate takde tak baek woo.. dan jgn sesekali kamu kate cinta utk menyanyanyi sesorg dah takde..hang tak takut jd andartu kaa?? ckpla,insyaAllah ade jodoh ade laa.. jgn kate cinta kamu dah mati beb..
parah bunyikk.. doii..

~KEBERSIHAN HAKIKI LAHIR DARI HATI YG SUCI.. ehehehe...

Farhana berkata...

Chokio.. Cinta utk diri dn untuk Tuhan masih lagi ade.. Cinta utk mnusia saja ku tak mahu mngingatnya.. Heehee.. =)

Farhana berkata...

Aainaa.. Haha.. Tu lagu daaa..

Farhana berkata...

Miss lolly.. Rmai ke??? Hehehe.. Rmai.. Insan2 yg ptut kita cinta tu kita cinta laa sepenuh hati.. Yg tak ptut wujud cinta pada mereka tu tak payah laa kot.. Kan??? =)

Farhana berkata...

Syaf.. Ayat2 kamoo klihatan kamu lebih dewasa dariku.. Hahaha.. Mmg ku tak pikir pun.. Malas mahu pikir.. Yg pnting idup skarang hepi sbb ramai kawan yg best2.. =)

Farhana berkata...

Abng besi.. Ohhh.. Tidak.. Keje dulu kot.. Kawen nanti wat tambah fening jek.. Kot.. Kan?? =p

Bgus abg besi.. Lupekan juge kesah lama.. Hidup harus dteruskan.. Cari duit bebnyk.. =)

Farhana berkata...

Kak nurul.. Bgitu mndalam maknanya itu.. Akan ku igt sampai bila2.. =)

Farhana berkata...

Pal.. Soal2 mcm ni sumenye urusan Tuhan.. Kan??? Tapi bagi hana.. Tak mo dah laa pikir hal2 camni lagi.. Ape yg datang tu kita terima jek laa..

Farhana berkata...

Budak kentang.. Waalaikumsalam dak kecik kentang. Heehee.. Tak boley ke hapuskan mcm ultraman hapuskan raksasa?? Heehee.. Wuit.. Ape daa dak torch light plak skang niii.. Sukati jek eh bg nama baru.. Ish3.. Mane ade frust mnonggeng.. Saye cool jek okeyhhh.. =p

Apa dia??? Andartu??? Hang sukati jek kannn.. Huhu.. Seriously, tu pe yg ku rase.. Cinta mati.. Camaner ni?? Huhu.. Takpe laa.. Ade yg datang tu trima jek laa seikhlas hati.. Kan kan kan?? =)

~ tu tagline apa plak daaa.. kamu ni dak kentang..

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.