Prem

Assalamualaikum..

Minggu yang agak stress.. Stress sampai tahap walaupun fizikal dan mental kau penat, tapi kau tak mampu nak lelapkan mata.. Dengan emosi yang tunggang langgang, hari-hari pun rasa nak marah.. Boleh ke tak gitu? Adeh! Lama-lama kalau begini, kedut seribulah muka ayu ini.. =p


Kenapa aku bubuh gambar bayi ya? Bukan apa, aku nak ceritakan setinggi mana tahap stress yang aku rasakan sekarang.. Kalau kata aku sekarang tengah mengandung, confirm seratus peratus aku akan dapat preterm contraction ataupun yang terpaling dahsyat PRETERM LABOR.. Bersalin tak cukup bulan.. Eh! Ramai okay houseman yang dah berkahwin lalu mengandung mengalami masalah begini.. Sebabnya? WORKLOAD dan STRESS.. That's why it is not advisable to get pregnant during housemanship days.. Takut jadi benda-benda beginilah, lahir bayi pramatang a.k.a PREM BABY, bayi kurang berat badan, lebih kecil dari usia sepatutnya dan macam-macam lagilah..


Rasa macam nak makan orang pun ada, ditambah lagi kalau kau dapat mesej yang berbunyi SOMBONGNYEWWW!! Adeh! Bukan sombong tapi sibuk mencari rezeki membantu keluarga.. Harap maklum.. Sekian, terima kasih ya pada yang menegur..

Masa untuk paksa mata tidur.. Esok subuh-subuh dah kena keluar, petang dekat nak gelap baru balik.. Beginilah kehidupan.. Selamat malam semua.. Have a great day ahead.. Jaga diri.. Assalamualaikum..

Ulasan

Adziim berkata…
Kak Ipar saya mengandung time housemanship juga.

1st baby syukur lahir cukup bulan.
2nd baby, masa housemanship juga tapi yang ini gugur.

Z.u.r.a and I.w.a.n berkata…
lama x dtg jengah dr kt sini..hihi..

semoga farhana sihat hendaknya....jgn stress2 k...

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?