Bahagia Mereka

Assalamualaikum..

Malam semua.. Hari ini adalah hari yang tersangat memenatkan.. Satu badan lenguh-lenguh sebab berdiri terlalu lama.. Duduk rehat pun sekejap saja.. Lelap barang 5 minit mungkin cukup dah.. Alangkah bahagianya kalau balik rumah ada tukang urut.. Nikmat hidup!

Tadi masa rehat, sempat aku berborak dengan rakan sekerja yang baru seminggu lebih aku kenal.. Borak punya borak, sungguh aku tak sangka, kebanyakan daripada mereka sudah pun berkahwin, ada yang dah bertunang dan ada pula yang sibuk merancang segala persiapan.. Aku di satu sudut hanya mampu dengar dan senyum saja.. Tumpang bahagialah katakan..

Most of the doctors, memang dah berkahwin.. Muka seri-seri, hidup seronok, tambah lagi bila dah dekat masa nak punch out balik kerja.. Senyum lebar sampai telinga.. Ada cemburu sedikit datang menyapa tiba-tiba.. Adeh! Dush dush! =.=

Credit to Strawberytelle.Tumblr.Com


Kebanyakan dari mereka berkahwin semasa belajar, kahwin sesama batch sendiri.. Barangkali lebih senang memahami.. Ada pula yang ketemu jodoh bila dah mula bekerja.. Seronok aku dengar bila senior doktor jatuh cinta dengan junior doktor lalu berkahwin dan kini si isteri dah pun mengandung.. Wah! Bahagianya rasa.. Ada pula doktor yang berkenalan dengan abang-abang pembantu pegawai perubatan semasa sesi riadah petang-petang dan akhirnya berkahwin juga.. Yang terbaru, ada seorang rakan sekerja akan berkahwin dengan seorang abang dari Pejabat Rekod Hospital Melaka.. Fuh! Rata-rata memang dah jadi kepunyaan orang rupanya.. 

Apa pun, tumpang bahagia.. Paling tidak, ada pemangkin sedikit bila bekerja, tak adalah stress mana.. Hehe.. Okay.. Sampai sini saja, dah tak larat rasanya nak buka mata.. Selamat malam semua.. Jaga diri.. Assalamualaikum..


HEART SPEAKS : Hanya ingin kau tahu. . .

Ulasan

aku lelaki biasa berkata…
rase seronok je bace.............
Adziim berkata…
Ada jugak doktor perempuan yang aku kenal tak kahwin lagi. 40plus dah.

Jenis bagi komen negatif.

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?