My Memory :)

Assalamualaikum..

Hari kedua di bulan Ramadan dah nak meninggalkan kita, masuk pula kita ke hari ketiga.. Cuti aku selama 2 hari pun dah habis.. Tak tahu bila lagi boleh dapat cuti begini, memang heaven bila duduk rumah, tak payah fikir nak menghadap beban kerja yang banyak dan kerenah orang yang pelbagai.. Bilalah hati nak mula mencintai kerja yang dah aku buat lebih kurang 3 minggu ini.. Hmmm..

Waktu-waktu duduk tak ada kerja, kadang-kadang aku akan terkenangkan saat-saat yang selalu buat aku senyum.. Saat-saat yang mungkin aku boleh labelkan sebagai kenangan sebab dah hampir setahun dah berlalu..


1) Saat malam-malam lebih kurang jam 8 hingga 10, rajin duduk menunggu telefon berbunyi menandakan ada mesej masuk.. Hampir setiap kalinnya, akan bermula dengan pertanyaan APA KHABAR, SIHAT? Lalu, tak semena-mena aku pasti akan tersenyum..

2) Saat orang tiba-tiba hantar pesanan dan beritahu dia akan menaiki bas dan pulang ke ibu kota, dimintanya menemani dia sepanjang perjalanan itu.. Akhirnya, dikatanya lebih baik ditemani pakcik bas daripada ditemani oleh aku.. Haha..

3) Saat orang perli bila aku makan banyak sedangkan aku selalu mengomel kata nak kurus.. =.=

4) Saat orang bergurau dan kata, "Eh tak adalah.. Lebih berminat dengan akak dia lagi.." (ayat bunyi nak manis-manis aje) =p

5) Saat hantar pesanan ringkas tapi tak berbalas.. Lalu rasa marah dan merajuk TAPI bila esoknya masuk satu mesej berbunyi, "DAH TIDUR SEMALAM", terus merajuk semalam hilang tak tahu pergi mana.. =p

6) Saat taip panjang-panjang dan dibalas dengan "K".. Cakap dengan diri sendiri, mesej yang sampai selepas "K" itu takkan dibalas dah.. MERAJUK.. Tapi bila sampai mesej, butang REPLY juga yang dicari.. Dang!

7) Saat bulan puasa, ada orang ucap selamat berbuka dan ceritakan juadah berbuka, pengalaman makan dalam dulang-dulang dan macam-macam lagilah..

8) Saat bila ada orang usik dan kata, "Nampaknya tak berjayalah nak ambil hati mak aku.. Kek dah rosak.." Lalu aku tergelak besar sampai orang keliling pun pandang pelik..

9) Saat kau dapat mesej berturut-turut tanpa sempat membalas.. "Aku ke PSDR?" "Aku kan?" Sambil tangan terketar-ketar, fikir nak balas ke tidak.. Sebab MALU.. Haha..

10) Saat orang kata kau kartun.. Nak gelak, rasa marah dalam hati.. Nak marah rasa geli pula hati.. Senyum lebar sajalah.. =) 


 Hmmm.. Tersenyum fikirkan semula saat-saat tersebut.. Saat-saat yang mencambahkan perasaan sayang.. Sayang pada momen-momen seperti itu.. Momen-momen yang dah berlalu satu waktu dulu.. Masa dah terlalu jauh bawa pergi semuanya, tapi apa yang tinggal? Ya betul.. Kenangan.. MY MEMORY.. =)

Masa untuk melelapkan mata.. Selamat bekerja esok hari untuk semua.. Jaga diri.. Assalamualaikum..

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.