I Can

Assalamualaikum.

Malam semua. Nak tidur dah ke? Mata aku pun dah berat sangat dah sebenarnya, tapi gagahkan juga diri nak menulis. Excited nak menulis. Heeee.

Aku sendiri baru balik dari menghadirkan diri ke APHM 2017. Pertama kali attend healthcare conference, as an exhibitor. To be honest juga, pertama kali dapat join event healthcare from the other side of the "view". If you know what I mean. Haha.

Mula-mula cuak sebenarnya bila kena pergi, takut ada, kemalasan pun dah tentu-tentulah datang sekali. Pakej orang kata. Bukan apa, rasa masih lagi anxious bila dalam crowd. Rasa macam socially awkward, walaupun dah 2 kali pergi survey. It takes time, but I know I'll slowly overcome that.

So today is the day, a platform to fight this social anxiety, to make it go away and learn to approach people without feeling scared and self-conscious. I can't say I'm proud of myself, not yet anyway, but I feel happy to talk to a lot of people, from different field, different background. I even spoke to a Japanese, and managed to introduce her to Malaysian Society of Quality in Healthcare. Haha.

Conversing with that Japanese lady, really boost my confidence. Looking at how she spoke to me even with unclear pronunciation, she still appeared steady and kept her poise, and talking in confidence. She's so cool.
:)



Jaga exhibition dari 9 pagi sampai 5 petang, walaupun penat tapi dapat belajar banyak sangat benda. Dapat kenal ramai orang, dapat free gift, dapat ilmu, dapat cuci mata juga. Ops!!! Siap terserempak dengan Yasmin Hani dan suaminya lagi datang attend conference. Cantik!!
:)

Honestly, there are still a bunch of things that I want to learn, experience that I want to gain. Of course, a goal that I want to achieve. Hoping and praying for the best. Heeee. Okaylah, kena tidur dah. Rasa macam tak nampak dah apa yang aku taip. Haha.

Selamat malam semua. Jaga diri. Assalamualaikum.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?