Selamat Pengantin Baru X-Men:Apocalypse

Assalamualaikum.

Pukul 3 pagi dah. Kelabu asap dah mata. Nak tidur tapi malas. Aaa. Boleh gitu? Haha. Hari ini dah 16 Mei, cepat sangat masa berjalan. Ada 2 perkara besar di bulan Mei ini. Dan kedua-duanya aku dah rangkumkan dalam satu tajuk, iaitu tajuk untuk entry kali ini. Haha. Sounded awkward right?

19 MEI 2016 adalah hari pertama tayangan filem Marvel kesukaan ramai, siri X-Men yang mana kali ini berkisarkan tentang mutant bernama Apocalypse. Aku boleh dikatakan peminat tegar siri Marvel. Sebabnya aku suka cerita yang ada superpower. Macam mana aku kecil-kecil dulu gila dengan semua siri Power Rangers. Dah besar, kita beralih pula pada X-Men. Siri yang tak pernah miss untuk tonton. Tapi nampaknya kali ini macam ada halangan sikit nak menontonnya di hari pertama. Sebab apa?

X-MEN : APOCALYPSE

Sebab berlakunya peristiwa kedua terbesar dalam bulan Mei, iaitu perkahwinan adik perempuan aku. Jadual full, pack! Semua orang sibuk nak buat persiapan itu ini, aku yang tak kahwin pun rasa pening kepala. Phew! Dek kerana banyak persiapan nak buat, maka jadi tak sedaplah kalau tiba-tiba kau nak duduk bersuka ria layan X-Men : Apocalypse dekat panggung wayang kan? Kasihan mak. Hmm.

21hb hari nikahnya di Melaka. 28hb sandingnya di Kota Tinggi. 4hb pula belah lelaki. Pening kan? Kalau ada rezeki ditakdirkan aku kahwin, aku nak buat sehari sekaligus selesai semua. Kompleks aku tengok persiapan majlis kahwin adik aku. Huhu.

Mungkin X-Men terpaksa kita tunda dulu bila semuanya dah reda. Kalau tak, mereputlah tunggu Bluray keluar. Tsk tsk. Apa pun, lets just keep calm and selamat pengantin baru okay. Haha.

Assalamualaikum.


P/S : Orang kata ada sesetengah tempat sangat menitik beratkan adat langkah bendul. Boleh dapat setiap satu serba duduk ke berdiri ke macam mana ni? Hehe. 
:P  






Ulasan

udez berkata…
haha..ada setengah org kata, kalau langkah bendul nanti kakak dia xkawin2. masa adik sy kawin dulu, sy dapat la kain dengan cincin hehe..xminta tapi adik ipar nak kasi
@ UDEZ HUDA

ALAMAK!!! Yeke? Haha. Saya dah la setahun lagi nak 3 series. Ada 3 lagi adik, harap tak langkah 3 bendul lagi. Cukuplah satu. Hahaha. :P
farhan berkata…
bendul tu ape :)
in sha allah hana

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?