Nak Kurus 2 : Fat!

Assalamualaikum.

Tiba-tiba datang idea nak buat koleksi entry-entry follow up, process, tips, ups and downs weight loss journey. Walaupun aku mungkin bukanlah selayaknya nak cerita pasal weight loss dan fitness tapi at least melalui perkongsian aku, aku dapat perbaiki diri, mungkin juga bantu orang.

Mula-mula berkira-kira juga, kalau tulis topik khas tentang NAK KURUS, nanti kalau tak kurus-kurus, berat macam yo-yo macam mana? Tapi bila aku fikir balik, ini pun satu cabaran, at least ada sesuatu yang boleh fire up my spirit for this weight loss journey. Kalau sambil lewa, tak ada matlamat, hangat-hangat tahi ayam, mestilah malu dekat diri sendiri dan malu dekat pembaca.

Aku akan kongsi tips yang boleh membantu, dan juga apa-apa masalah yang buatkan berat tak turun-turun dan sebagainya. Segala perubahan akan aku abadikan dalam blog ini. Mungkin dari segi berat, gambar dan ukuran belum bersedia lagi nak tunjuk, tapi INSYAALLAH, jika aku berjaya, aku akan kongsikan gambar perubahan aku selepas 4 atau 5 bulan. Baru nampak obvious sikit kan. Haha.

Sampai sini saja. Aku kongsikan video macam mana "PEREMPUAN GEMUK" dan "LELAKI GEMUK" menghadiri blind date. Like I always believe, mostly lelaki pandang juga pada rupa. Ops. No offense. Just my 2 cents. Maaf kalau mengguris rasa. Heee.

Selamat malam semua. Assalamualaikum.






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.