Stop Being A Loser | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Stop Being A Loser

3 comments
Assalamualaikum.

Jam dah nak masuk 2 pagi, otak masih segar walau hakikatnya mata makin layu. Dalam cuaca sejuk begini, dengan hujan renyai-renyai di luar sana, yang jatuh saling tak tumpah seperti titis-titis air mata.

Aku duduk di tepi katil, memangku dagu, sambil aku belek kisah, cerita, dan perkembangan sahabat-sahabatku yang rata-ratanya dah berjaya dan hidup senang. Kebanyakan mereka dah duduk di tempat selesa, kerja bagus, keluarga yang sempurna, semuanya. Aku yang diluar nampak mereka di dalam hidup bahagia, indah, sempurna.

Sesuatu yang aku belum mampu genggam.
Sesuatu yang aku belum mampu capai.
Sesuatu yang aku belum mampu kecap.
:'(
:'(
:'(

Ada hamba Allah yang prihatin, dia email padaku dan bertanya, aku tak rasa rugi ke lepaskan apa yang ada dalam tangan aku? Jawab aku, "ENTAH". Jujur aku tiada jawapan, jujur aku tak tahu. Yang aku tahu, air mata ini acapkali jatuh melihat kejayaan-kejayaan mereka. Air mata ini air mata cemburu. Aku tak pernah mempersoalkan ujian dari-NYA, dari sihat menjadi sakit, dari hidup selesa kini mula terasa bibit-bibit susahnya. Ujian datang bersilih ganti. Tapi aku redha. Aku tahu ujian itu kerana DIA sayangkan hambaNYA.

Aku mahu bangkit semula. Aku mahu berdiri kembali. Aku mahu berjalan dengan bangga atas apa yang telah aku usahakan. Aku tak ingin lagi menangis, kerana tangisan ini, terasa benar tangisan seorang LOSER. Moga tangis selepas ini, tangis bahagia.

:'(

3 Comments Here:

Adziim berkata...

Bangkit seorang diri sangat sukar, moga berjaya dan bahagia.

Hans Iscass berkata...

Insyallah kejayaan pasti ada bagi orang-orang yang sabar

Hans Iscass berkata...

Insyallah kejayaan pasti tiba bagi orang-orang yang sabar

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.