Fantasi Cinta

Assalamualaikum.

Salam pagi Khamis. Nyenyak benar tidur malam tadi, cuaca sejuk sampai ke tulang. Nikmat rezeki Allah bagi, selepas berminggu-minggu bumi Melaka ini terik dan gersang. Syukur Alhamdulillah.

Dah lama tak cakap pasal cinta kan? Sedangkan zaman blog dulu kala akulah orangnya yang orang selalu panggil doktor cinta yang kaki jiwang. Huhu. Kenangan.

Aku tergerak nak tulis tentang ini selepas menonton beberapa rancangan bual bicara. Topiknya lebih kurang sama, tentang fantasi cinta, baik bagi lelaki mahupun wanita. Dalam kepala otak kita semua, kadang ada waktunya kita berimaginasi. Dan salah satunya tentang cinta.


Dalam rancangan bual bicara itu ia bertanyakan pada lelaki dan wanita apa yang mereka selalu angankan dan berharap dapat lakukan bersama pasangan, apa perkara yang meraka anggap romantik dan buat hati rasa "ticklish". Aku sendiri akui dengan jawapan-jawapan yang diberikan. Mungkin sebab pengaruh keliling agaknya. Haha. Tapi dalam banyak-banyak, aku cuma nak kongsikan satu saja jawapan dari lelaki dan juga wanita.

Tahu tak, bagi lelaki antara perkara yang mereka angankan dan anggap ianya adalah sesuatu yang romantik adalah bila menaiki kereta, si lelaki jadi passenger di sebelah, dan pasangannya memandu di kerusi pemandu. Men think it's romantic when women they love, drive, while they are seating in the passenger seat. Lelaki juga sangat suka jika dia sedang memandu dan pasangannya di sebelah menyuapkan makanan atau minuman kepadanya.

Haaa. Gitu! Ye ke tidak? Entahlah. Yang aku tahu, orang lelaki suka kutuk perempuan kalau drive kereta, ada saja yang tak kena. Haha. 


Dan bagi perempuan pula, perkara yang mereka selalu impikan dan beranggapan ianya adalah romantik, bila si wanita duduk di kerusi penumpang, dan pasangannya memandu. Tapi, dalam posisi yang tertentu. Salah satunya adalah bila si lelaki pegang stereng dengan satu tangan, dan satu lagi diletakkan di arm rest. Aku sendiri pun tak boleh nak kata apalah, melainkan setuju. Hahaha.

Dan of course, yang macam kita selalu tengok dalam drama, perempuan suka tengok bila lelaki reverse kereta. Yang ini aku tak berapa nak pasti tang mana yang menarik. Ops!!


Kalau nak ikutkan, ada banyak lagi benda kecil-kecil yang mungkin lelaki tak sangka dan perempuan juga tak sangka, ianya boleh jadi sesuatu perkara yang romantik dan sering diimpikan.

Bagi aku saat dan waktu ini, perkara paling seronok dan romantik dibuat adalah menjadi pemandu kepada adik-adikku dan bawa mereka berjalan-jalan. And of course, first, lemme take a selfie. Haha. Gambar masih tak lengkap. Ada dua orang lagi adik kesayangan yang tak ikut sama. Maybe next time.

GAMBAR INI TELAH DI-PHOTOBOMBED IN THE CENTER OLEH ADIK KEDUAKU. HAHA.

Okay semua. Salam sayang menyayang. Heee. Jaga diri. And have a great day ahead. Assalamualaikum.

P/S : Sepanjang 27 tahun, tak pernah sibuk nak selfie, sekarang bila selfie, macam-macam pesen muka yang keluar. Haha.

Ulasan

Afasz berkata…
sy tak pandai selfie lg, tkt la kalau selfie nnti ketagihan plak . hehe

salam singgah dr http://afasz.blogspot.com

follow sini, kalau sudi follow sy k
tq
Unknown berkata…
Menarik entri ni kak.. hehe Oh ye thanks sangat2 sebab sudi follow blog Ryn :) thank you so muachh

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.