Umur Hampir 60 Tahun Tapi Nampak 20 Tahun Lebih Muda | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Umur Hampir 60 Tahun Tapi Nampak 20 Tahun Lebih Muda

2 comments
Assalamualaikum.

Salam pagi Isnin. Hari ini Isnin, dan esok pula cuti umum. Wah, seronok. Cuti lagi. Haha. Life is slowly getting better, even though it's kinda slow but I'm grateful for everything.

Dua minggu lepas, aku sempat tonton sebuah rancangan dokumentari di KBS World, Screening Humanity. Di mana tajuk untuk minggu tersebut adalah HONEY, TAKE MY HAND. Rancangan tersebut ditayangkan setiap Isnin hingga Jumaat pukul 9 pagi lebih kurang. Ada 5 bahagian kesemuanya tapi aku cuma berkesempatan untuk menonton 2 daripadanya memandangkan waktu kerja aku tak menentu sangat.

Apa yang menarik sampai aku ingin kongsikan dengan semua adalah kisah sepasang suami isteri yang usia mereka hampir mencecah 60 tapi masih sihat dan kuat. Dokumentari ini menyaksikan perjalanan pasangan ini melibatkan diri di dalam maratahon sejauh 600km +. Pasangan ini sudah lebih 20 tahun menjinakkan diri dalam dunia marathon, di mana saja ada marathon, mereka pasti akan ambil peluang untuk join. Sebelum itu mereka perlu melalui training untuk kuatkan tubuh badan dan meningkatkan stamina.

Bayangkan lebih 20 tahun dalam hidup mereka, marathon dah jadi sebahagian darinya, sebab itu walaupun usia hampir 60 tahun tapi nampak 20 tahun lebih muda. Kaki pun macam atlet. Memang tabiklah dengan gaya hidup sihat pasangan suami isteri ini. Satu hari nanti, aku harap dapat jumpa pasangan yang boleh pegang tangan aku dan sama-sama lalui apa yang kami suka bersama.

Macam pakcik dan makcik dalam dokumentari ini. Sampai sini semua. Selamat menonton jika berkesempatan ya. Jaga diri. Assalamualaikum.













2 Comments Here:

Time Traveller berkata...

Memang terbaik la.. kalau dah selalu marathon tu memang sihat la tubuh badan tak payah nak makan ubat itu ini nak bagi sihat huhuuu :D

Salam Kenal :D - http://timetravelafif.blogspot.com/2014/05/kembara-england-part-8-buckingham.html

Time Traveller berkata...

adoi terlajak pulak perkataan salam kenal tu huhuu :P

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.