4 Minggu Dah Jatuh Cinta

Assalamualaikum.. Salam malam Khamis.. Sekejap rasanya masa berlalu.. 4 minggu di Taiping dah nak habis.. Ada satu orang di Jabatan Ortopedik ini yang bagi impak kebaboom dalam hidup aku.. Jatuh cinta ke "jatuh cinta"? Heee.. Mari mari kita tengok impak apa impak yang beliau bagi pada aku.. Seorang pakar dalam Jabatan Ortopedik, aku gelar sebagai Abang Gur.. Kacak yawww!! Macam hero hindustan.. :p


* * * * * * * * * *


Minggu Pertama
A big, tall, and tough guy.. Mata pandang garang macam nak telan orang.. Doktor-doktor muda buat salah, bom memang akan jatuh atas kepala seorang seorang.. Aku naik takut nak pergi kelas.. Pembentangan dalam kelas, dalam wad.. Puas aku dengan kawan-kawan kena bom.. Masyukkk!!!



Minggu Kedua
Situasi bom mengebom ada kurang sedikit.. Sedikit saja.. Beliau masih dengan kegarangan dan muka ketat beliau.. Aku pun naik malas nak pergi kelas.. Hoho.. Budak medik boleh ponteng tak? Tapi beliau memang garanglah!! Sangat.. Sangat.. Dan sangat.. Ayat-ayat beliau sangatlah pedas..



Minggu Ketiga
Kelembutan mata mula terserlah.. Tutur kata pun makin menyedapkan hati dan melegakan kepala otak.. Kalau tidak, memang sepanjang masa hidup dalam ketakutan yawww!! Bom bom dah tak ada.. Mula mengajar dengan penuh sabar walaupun kadang-kadang kebengongan kami semua terserlah dengan jawapan yang entah apa-apa kepada persoalan beliau.. Maaflah Abang Gur.. Ngee.. :p



Minggu Keempat
Gelak gelak beliau dah boleh kedengaran.. Sejuk hati dengar.. Mata pun dah penuh dengan kemesraan pada kami-kami semua.. Kata kawan baik aku, mungkin Abang Gur dah mula sayangkan kami-kami semua.. Err.. Sayang? Mungkinlah agaknya.. Yawww!! Aku sukalah.. Tapi dah 4 minggu.. Dah habis praktikal di Taiping.. No more!! Takkan jumpa Abang Gur lagi.. Sedih-sedih.. Baru mula nak rasa kasih sayang beliau.. Hihi.. Well!! After all, aku gembira sebab aku kenal beliau.. Seorang pakar yang hebat.. Percaya tak aku kata beliau tak kahwin lagi? Hehe.. Jangan marah haa.. :p

Betul orang kata.. 1 hari memang tak cukup nak kenal orang atas bawah, kiri kanan, luar dan dalam.. Tak kenal, dan maka tak juga cinta.. Masa mampu dekatkan hubungan manusia, dan masa juga mampu jauhkan hubungan manusia.. Ya tak? Heee.. Ambil masa untuk kenal seseorang.. Ambillah tak kira banyak mana masa pun.. Tak ada ruginya.. Tak kenal, maka tak cinta.. Assalamualaikum.. =)




FOOT NOTE: Tapi kalau dah kenal sesudahnya terjatuh cinta? Aiyo!! Tak tahu!! Sendiri mahu ingat.. Hihihi.. :p

Ulasan

Nur Suaidah Bachok berkata…
yeahhhhhhh!! :D
makin lama kenal, baru tahu isi hati orang.. jaaaa! in love~
adrinaqamarina berkata…
abang gur ouh abang gur. haha.
Unknown berkata…
ade yang
belum kenal..
baru nampak je dah jatuh cinta..
cinta pandang pertama la konon..
farhana berkata…
belum kawen???
ehem boleh kenalkan??
hahahaha
ISZA berkata…
taktik seorang guru memang begini.. awal2 mana boleh tunjuk baik... kena tengok ragam anak murid dulu.. ;)
Tanpa Nama berkata…
salam

guru itu garang mulanya sbb tak mau ank2 murid main mata... hehe ~
black_mel berkata…
setuju..1 hari tak cukup..doc..doc dh jatuh ker?hehe..
joegrimjow berkata…
eherm2
dah xlama dah tu
Bro Framestone berkata…
gitew jugak dengn situasi kita...

kat blog mesra semacam.. sejam berjumpa.. die pulak yg kelu riso tertelan emas dalam mulut..

sian bro... dok cakap sorg2 je
T-T

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House
Shahada Fauzi berkata…
setuju setuju!!betul tu..nak mengenali orng bukan dengan sekilas pandang je..perlukan masa baru kite kenal hati budi seseorang tu yg sebenarnya..
Liza berkata…
cinta sendang berputik ker sis...
Ibu Ammar berkata…
kalau jumpa yg tak garang meh pas kat aku eh. haha

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?