Bukan Niatku

Assalamualaikum.

Selamat malam semua. Cuaca malam sekarang memang panas kan? Pakai 2 kipas tala kaki kepala pun tak cukup. Haha.

Sebenarnya aku memang suka menulis, suka zahirkan apa aku rasa dengan kata-kata. Dulu-dulu, selalu jugalah aku update Facebook sendiri dengan macam-macam benda merapu pasal hati perasaan. Zaman blogging dulu-dulu pun semua orang panggil aku Doktor Cinta sebab jiwang memanjang. Haha. Tapi dah makin berusia, aku dah kurangkan update-update soal hati perasaan dalam Facebook personal, even dalam page facebook untuk blog pun boleh katakan 80% aku akan kongsikan sesuatu yang bersifat general, yang semua orang boleh relate, ilmu yang boleh disampaikan dan macam-macam. Cuma kadang terselit sikitlah cerita hati kan. Tapi tak adalah sepanjang masa aku update benda yang sama berkali-kali. Sebab aku tahu, lama-lama orang akan menyampah.

Kadang-kadang, bukan niat aku pun sebenarnya, katakan aku post lagu cintan cintun. Tapi itu bukan sebab aku nak sampaikan rasa hati aku ke apa, kadang lagu itu cuma ada sentimental value je. Contoh macam lagu yang aku selalu dengar masa kecil-kecil time nak pergi sekolah agama, semua lagu klasik Indonesia. So sometimes it's nothing. If I want to talk about how I feel, mostly I'll choose to write in my blog. Tapi itu pun tak semua post aku rambling pasal itu.

That's one of the perk in social media usage, you can't really understand someone's intention regarding whatever they are posting. But people will only assume. I get that. Cause I used to act that way. Orang yang aku tengah berbalas tweet tetiba share lagu dalam timeline dia, aku ingat untuk aku beb, aku ingat itu apa yang cuba dia nak sampaikan pada aku. Dia bubuh lagu dalam sidebar blog pun aku ingat untuk aku. Ahhh!! Naifnya aku. Delusion habis zaman muda-mudi aku. Hahaha. Aku patut tahu, nak hidup dalam dunia, semua kena ada hitam putih. Tak ada kelabu tahi itik. Kalau suka kata suka, kalau tak kata tak. Ingat ini zaman silam ke berkias melalui lagu. Hahaha. Itulah aku dulu. Naif kan? Jadi jangan salahkan orang kalau kau rasa jiwa, hati dan perasaan dipermainkan. Krik krik krik.

But, we grow we learn as time pass by. Aku pun patut pesan pada diri berkali-kali, sudah-sudahlah kongsi benda yang tak berfaedah, tak ada orang nak tahu pun pasal perasaan kau Farhana. Haha. Baik kongsikan ilmu-ilmu yang bermanfaat. A reminder for me actually. To be matured and share what is necessary only. Betul tak?

Okaylah, selamat malam. Nah lagu khas dititipkan di sini. Lagu sedih. Haha.
Assalamualaikum.





Lirik Lagu Sudah Ku Tahu - Projector Band
Seringkali aku menduga
Seringkali ini terjadi
Segala rahsia sudah ku tahu
Rupanya aku tak dicintai

Untuk apa kau buat ku begini
Segala apa yang telah ku lakukan
Air mataku mengalir dipipi
Segala yang ku korbankan tuk dirimu

Mengapa masih lagiku
Bediriku menunggu cintamu
Mengapa masih adamu
Menyakiti di siang malamku
Aku terima cintaku dipersiakan

Sayang
Aku kau lupa
Aku kau luka
Tanpa kau sedar

Sayang
Selamat tinggal
Aku kan pergi
Buat selamanya
Aku pasti kau bahagia tanpaku selamanya

Mengapa masih lagiku
Bediriku menunggu cintamu
Mengapa masih adamu
Menyakiti di siang malamku
Aku terima cintaku dipersiakan

Sayang
Aku kau lupa
Aku kau luka
Tanpa kau sedar

Sayang
Selamat tinggal
Aku kan pergi
Buat selamanya
Aku pasti kau bahagia tanpaku selamanya

Sayang
Aku kau lupa
Aku kau luka
Tanpa kau sedar

Sayang
Selamat tinggal
Aku kan pergi
Buat selamanya
Aku pasti kau bahagia tanpaku selamanya






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.