Mr. A Part 1 - Learn To Love | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Mr. A Part 1 - Learn To Love

1 comment
Assalamualaikum.

It's been quite sometime. The first scribble in 2014 perhaps. The last one was nearly 2 weeks ago. Stepping into 2014, it's a mix feelings. You kinda have all in one, but mostly, I guess I'm being dominated by the feeling of loneliness and emptiness. Well, everyone is busy adding their family members, from two now they become three. Those of three is anticipating their fourth members of the family. Truth is, I envy them. Haha.

27, I hope it will be a year of me becoming wiser. Learn to be wise in handling life. After all, it is not an easy job. ^^


Aku tengok diri sendiri, tiap tahun aku bubuh azam. Azam semua pakat nak besar-besar, grand-grand, tapi satu apa pun tak tercapai. Aku lupa sebenarnya ada juga benda kecil-kecil yang walaupun nampak kecil dan remeh, tapi aku tak pernah nak buat, tak berjaya nak buat ataupun tak ada determination nak buat. Aku cuma fikir nak kahwin, nak ada anak, nak beli rumah, nak itu nak ini dan lain-lain lagi. Itu semua azam 2, 3 tahun yang sudah. Tapi sekarang, apa cerita? Haha.

So lets get back to basic. From the small tiny little things in life. Learn to love everything. Mr. Azam bahagian pertama adalah yang di bawah ini. 


"BELAJAR SEMULA MAKAN SAYUR. MAKAN MAKNANYA BUKAN TELAN YA FARHANA, TAPI GIGIT! YA BETUL, GIGIT SAYUR DAN MAKAN. NIKMATILAH SAYUR."

Dah lama sangat aku kekurangan zat. Rasanya semenjak zaman belajar masuk universiti, duduk asrama, aku jadi picky bab makan. Sayur memang jarang aku pandang. Akibatnya boleh nampak sekarang, penyakit pun datang. Hehe. Orang selalu kata pada aku, apalah doktor tak makan sayur. Kalau dulu aku buat tak endah, tidak ambil port sangat. Tapi sekarang bila dengar, aku malu dengan diri sendiri. Hmm.

Dah 3 hari aku belajar makan sayur, gigit dan makan. Bukan telan macam dulu. Memang perit sikit nak mula, tapi lama-lama nanti pasti biasa juga. Hehe. Salam Isnin semua.

Assalamualaikum.

1 Comments Here:

Time Traveller berkata...

Betul tu.. makan sayur untuk menjana kehidupan yg sihat..
Moga berjaya menjadi pemakan tegar sayurr.. :D

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.