Kek Lapis Sarawak! Mari Rapat Mari Dekat Mari Rasa! | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Kek Lapis Sarawak! Mari Rapat Mari Dekat Mari Rasa!

3 comments
Assalamualaikum..

Salam petang Khamis untuk semua.. Baru duduk lepas snap sana snap sini sebelum kotak-kotak ini 'diterbangkan' ke Kota Tinggi lewat petang nanti.. Tajuk dah macam orang duduk jerit dekat pasar malam jual kek lapis Sarawak.. Agak-agak kalau aku jual dekat pasar malamlah, dapat sambutan tak? Macam seronok pula buat business sendiri..

Haaa! Inilah dia kotak-kotak yang berisi kek lapis Sarawak dan kek buah, ada 10 kotak kesemuanya.. Kek lapis pula ada macam-macam jenis, sampai aku sendiri pun tak berapa nak register dalam kepala.. Siapa yang baking? Of course bukan aku.. Kekeke.. Aku tak ada kesabaran yang tinggi nak melapis.. Everything is done by my lovely mother.. Aku tukang tangkap gambar aje.. Sejak dari hari Sabtu mak duduk melapis sampailah ke hari ini, hari yang terakhir.. 14 biji kek mak buat tapi 2 biji dah 'lesap' sebab dimakan oleh anak-anaknya yang comel.. Hehe..


Dan dua-dua biji kek ini adalah hasil untuk hari yang terakhir, baru keluar dari oven dan disejukkan.. Tak nampak coraknya lagi, maklumlah belum dipotong lagi tepi-tepinya.. Agak-agak kalau aku jual semua 12 biji yang ada, berapa untung aku boleh dapat eh? Hehe.. Otak ligat pusing, duduk fikir buat business kek lapis.. =p

Oh ya.. Mesti ramai yang tertanya nak buat apa kek banyak-banyak macam ni kalau bukan untuk berjual? Sebenarnya, hari Sabtu ini abang sepupu aku bersanding.. Nikahnya dah lepas 3 minggu yang sudah.. Kali ini bersanding sebelah lelaki.. Jemputlah datang Kota Tinggi ya kalau nak rasa kek lapis.. Heee.. Ini adalah majlis perkahwinan pertama dalam keluarga nenek aku, Hajjah Maznah, abang sepupu aku tu adalah cucu pertama dalam keluarga.. Jadi, memang bersemangat sikitlah.. Aku pun nervous sebab first time involve dalam kerja kahwin dan kena tolong sana sini.. Yeay! Esok balik kampung! =)


Dan ini adalah kek untuk stok rumah sendiri ya.. Maaflah sememeh sikit, dah kata untuk makan orang dalam rumah aje kan.. Gambar pun bergegar, sebab aku sekarang tengah lapar, tak lunch lagi.. So, till here.. Selamat menatap..


Take care.. Assalamualaikum..


*Siapa nak rasa, jom singgah Kota Tinggi.. Nak pos tak boleh, takut berkulat nanti.. Hihi.. =p*

3 Comments Here:

Puteri Iqa Izyan berkata...

ohhh.another one feveret. sedapppp. btw kak, smlm tgk entri akak yg puding jagung tu. then terus cari resipi lepas tu buat. teheee :D

farhana berkata...

Yummmmsssss! Sedapnya...suka jugak mkn kek lapis...ada rasa masam jugak. Like!

azuan berkata...

berkulat? hehe...

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.