Lovely Complex

Assalamualaikum.. Hey! Isnin dah rupanya.. Ramai yang masih bercuti, tak terkecualilah aku yang di sini.. Cuti sampai esok, jadi masa berbaki satu hari lagi untuk kita enjoy!!! Truth is, I love freedom very much.. I don't know how to describe it, only that I felt such a headache thinking of that I won't have these much of freedom, sooner or later.. Aku tak tahu sejak bila aku ada pasang angan-angan nak jadi TRAVELOGUE WRITER.. I love writing as much as I love the word freedom, but I'm not so sure if I can achieve what I wanted.. Coz I've taken the route where there is no turning back.. Deep sigh.. 

Okay.. Stop it! Haha.. Bila cuti-cuti begini, kerja aku di samping selak buku, which occupy my time only about 10%, and the rest is of course surfing the net, watching dramas, eat, sleep and apa-apa saja yang terasa nak buat..

Jadi aku terjumpa dengan satu gambar yang menarik di Facebook.. Atas sebab gambar tersebut ada kena mengena dengan anime Lovely Complex, jadi aku bubuh tajuk entry Lovely Complex.. Siapa yang dah pernah tengok, mungkin faham.. Tapi siapa yang belum pernah tonton Lovely Complex, ianya adalah sebuah anime yang berkisahkan percintaan seorang gadis tinggi dan seorang jejaka ketot..



Inilah dia, ianya boleh dikatakan macam sebuah carta.. Tertulis di situ, ketinggian yang secocok untuk lelaki dan wanita yang berpasangan.. Kekeke.. Well, it's just for fun.. Yang di sebelah KIRI, adalah KETINGGIAN WANITA dan di sebelah KANAN pula KETINGGIAN LELAKI.. Contohnya.. Tinggi aku 1.58 meter (pendek rupanya aku ni), makanya ketinggian pasangan yang secocok untuk aku adalah 1.72 meter.. 

Tapi perasan tak gambar anime Lovely Complex di atas, yang wanita 1.7 meter dan yang lelaki 1.56 meter.. Reversal of fate (macam tajuk drama Korea).. Haha..


Apa pun, zaman sekarang orang dah tak pandang sangat dah, mungkin kadang-kadang saja kita akan toleh sekali dua bila nampak pasangan yang si wanita lebih tinggi dari si lelaki, tapi that's all and that's it.. Zaman canggih, ada banyak jual "sole" untuk bagi lelaki nampak lebih tinggi.. Perempuan pula ada banyak heels macam-macam pesen macam-macam gaya..

In the end, it doesn't even matter.. It all comes back to "JODOH".. A just for fun entry ends here.. Makan dulu, hari ini menu kita SOTO AYAM.. Jemput makan semua.. Have a great day ahead.. Take care.. Assalamualaikum.. 

Ulasan

Nyue berkata…
kalu dh jodoh...xder yg mustahil :)
azuan berkata…
best anime ni..hehe
@azuan Sebenarnya kan.. Sebenarnya, aku tak pernah nengok lagi anime ni.. Hahahaha.. Aku tengok live action dia je, tu pun separuh jalan.. =p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?