Raya Dulu, Raya Sekarang, Raya Akan Datang

Assalamualaikum.

Dah berapa Syawal dah eh? 8 kot eh? Cepat betul Ramadhan berlalu pergi, tiba-tiba dah raya. Hurm. Rayu tahun ini memang ada banyak sangat beza banding tahun lepas. 

Yang pertama dah tentulah kurang ahli keluarga. Adik aku kan dah kahwin, dah tentulah tahun pertama, raya pertama, dia beraya dengan suami dan keluarga mertua dia ya tak? In shaa Allah ada rezeki, tahun akan datang, berayalah pula aku dengan anak buahku. Yeppie!!!

Dan tahun ini juga, buat pertama kalinya, keluarga Hajjah Maznah berjaya tangkap gambar keluarga. Walaupun tak complete sebab ada ahli keluarga yang tak ada, tapi ini petanda yang baik. Mana tahu tahun depan, diizinkanNYA, cukup korum, bolehlah snap lagi.

Tapi yang tak bestnya, dah tentulah gambar-gambar raya penuh dengan aku yang berpipi pau. Nak ambil gambar pun sembunyi belakang orang, selit tengah-tengah, nak bagi nampak kecil sikit, kononnyalah. Bulan puasa berat turun, tapi tak adalah banyak mana. Lemak degil benar.
*Salahkan lemak ajelah*

Dan masa bulan puasa tempoh hari, aku ada join satu contest di HotFM, tentang gambar lama memori raya dulu-dulu. Jujur cakap memang jarang ada gambar lengkap, kalau ada pun masa zaman duduk di Miri dulu, abah akan tangkap gambar guna kamera Kodak yang dipacakkan atas tripod. Lama sangat, awal tahun 90an tak silap. Bukan apa, gambar ibarat satu pengabadian kenangan, untuk kita kenang di masa akan datang.


Terima kasihlah pada HotFM sebab pilih gambar saya sebagai pemenang, walaupun saguhati cuma. Ekeke. Jadilah kan, rezeki jangan ditolak orang kata.




Akhir kata, tuan blog nak minta ampun maaf andai pernah mengecilkan hati para pembaca, terguris terkoyakkan hati dan perasaan anda, penulis susun sepuluh jari. Moga ukhuwah alam maya kita semua terus terjalin. Selamat hari raya semua.

Assalamualaikum.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.