Monolog #4 : Bahagia

Assalamualaikum..

Penghujung tahun yang teramat teruk.. Minggu-minggu yang terlalu banyak gelombang tanpa ada datangnya tenang walau sekejap.. Aku masih lagi termangu-mangu, tercari-cari mana diri, mana arah harus ditujui.. Aku tahu hidup ini indah, terlalu indah.. Tapi untuk aku menikmati indah itu, aku tiada daya dan upaya.. Terlalu dalam aku tenggelam, sampai ke dasar hingga sukar rasanya mahu ke permukaan.. Aku tak mahu lemas.. Tapi...

Credit from Zedge

Tuhan.. Sesungguhnya aku mencari bahagia.. Aku inginkan bahagia.. Tapi untuk aku ketemu yang namanya bahagia itu terasa amat sukar sekali rasanya.. Gelombang-gelombang yang tak pernah putus hadir ini kadang buat aku jatuh dan terasa sukar untuk bangkit kembali.. Aku masih mencari ke mana hilangnya aku yang kuat suatu waktu dulu.. Aku begitu menginginkannya kembali, agar dapat aku lalui detik sukar dalam hidup ini..

Dalam sukar, sedih, sepi yang dilalui, ada sedikit gembira mencuit hati.. Hingga kini aku masih sukar untuk percaya sahabat baikku sudah jadi kepunyaan orang.. Gembira menatap setiap kepingan kenangan ini.. Doa untuk kebahagiaannya akan aku terus titip selagi nafasku ada.. Selamat berbahagia sayang..

[Picture credited to Muzaffar Kamal Photography]









Selamat malam semua.. Assalamualaikum cinta.. :)

Ulasan

helgaindra berkata…
lagi galau ya dok?
hahaha

kayanya tulisan blog ni galau semua
:p

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?