Cuba Senyum

Assalamualaikum.

I got tons of questions. Questions that I yearn for answer, but I can't seems to find it anywhere. Zero. Nothing. What I can do, is just smile while more and more questions pouring into my head.

Hmmm.



Kenapa? Kenapa kita boleh suka dekat orang yang tak suka dekat kita balik?
Kenapa? Kenapa bila kita nak lupakan orang yang kita suka tapi kita akan tetap ingat dia?
Kenapa? Kenapa bila kata kita tak nak ambil tahu dah pasal dia, kita tetap akan jenguk media sosial dia?
Kenapa? Kenapa bila orang yang kita cuba nak lupa dan kita tak nak tanya khabar dah, tiba-tiba hadir semula dan hati kita rasa riang gembira?
Kenapa? Kenapa susah nak berhenti ambil tahu?
Kenapa? Kenapa walau dah sekian lama memendam rasa, rasa itu tak pernah padam?
Kenapa? Kenapa bila kita nak lupa, yang datang tak berjemput adalah rasa rindu tiba-tiba?

Aku nak cuba lagi lupakan kisah epal.
Aku nak cuba lagi lupakan kisah Detektif Conan, Doraemon dan kartun.
Aku nak cuba lagi lupakan kau.
Aku nak cuba lagi.
Aku juga akan cuba terus senyum.
:)




"Diantara mencintai dan dicintai, kau lebih memilih yang mana? Jika tidak keberatan, luangkanlah waktumu untuk memikirkan hati seseorang yang mencintai kita. Kau akan tahu bagaimana sakitnya ia tentang hati yang tak kau anggap itu. Risiko dalam mencinta adalah sakit, risiko dalam dicinta adalah membuat orang sakit. Dan risiko dalam saling mencintai adalah saling kehilangan."
.
Panji Ramdana 2017



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?