Jatuh Cinta Habis Dengan #HidayahMuRamadan

Assalamualaikum.

Salam kedua Ramadan. Apa macam? Puasa okay? Alhamdulillah kalau semuanya baik-baik, okay-okay saja. Okay, kan dah janji nak update selalu blog yang dah lama dibiarkan bersawang ini kan? Jadi, tergerak pula tangan nak update tentang satu dama baru yang ditayangkan di slot Samarinda TV3 ini.

First of all, aku jarang layan drama Melayu. Selalunya aku download dan simpan saja. Ada masa ada mood baru tengok. Tapi kali ini, lain pula ceritanya. Drama ini ditayangkan pada hari Selasa hingga Khamis, pukul 10 - 11 malam. Ikutkan hati, nak suruh TV3 tayang Isnin sampai Jumaat, lagi best. Haha. Tapi memang aku tak sempatlah nak follow jadual rancangan ini yang sebenar dekat TV, so aku akan download dan tonton.

Konon nak simpan dulu, ada masa baru tengok. Sekali tengok episod pertama terus melarat follow sampai episod latest. Senang kata, memang dah jatuh cinta habis dengan HidayahMu Ramadan. Drama bulan Ramadan memang best-best kan selalunya?

Kredit gambar kepada DRAMAFULLTV
Okay, pertama sekali aku tergerak nak tonton drama ini sebab Zara Zya yang berlakon. Aku suka sangat cara dia berlakon, cara dia deliver dialog dengan emosi dia. Macam talking in real life. Bila dah tonton, tersangkut pula dengan watak si Amar lakonan Aeril Zafrel pula. Haha. Drama dia memang agak klise, tapi ada mesej dan lakonan pelakon-pelakon semua best. That's why aku melekat tengok drama ini. Haha.

Watak Datin Rogayah dan anaknya Amira memang menyakitkan hatilah, of course. Bingitnya bila mereka menjerit, aduhai, rasa macam nak tarik keluar vocal cord mereka. Haha. Kadang bila dah banyak sangat drama adaptasi novel, penonton akan mula pula tercari-cari drama yang menggunakan idea asal, and this one is the one you should watch if you are tired of watching those adaptation drama. 

Kredit gambar kepada INFOTAIP

Aku bagi rating drama ini 5 bintang dari 5 bintang. Setakat 7 episod yang dah ditayangkan, memang best. Sundtrack dia pun salah satu sebab buat aku melekat. Suka lagu nyanyian Nazmi Irfan bertajuk Kau Yang Satu. Cuma belum ada full version rasanya lagi.

Tak sabar nak tunggu episod akhir sebenarnya. Perasaan dah macam excited tonton drama Korea pula. Haha. A must watch drama. Tapi, solat Terawih dulu okay, baru berhibur.

Till here guys. Take care. Assalamualaikum.


P/S : Suka tengok muka Dr. Katrina lakonan Zahirah Macwilson. Muka dia sangat cantik. Adore!!

Ulasan

Mario berkata…
boleh laa...
Belang Tarung berkata…
ingat mamat ni dah join unkel seekers

Catatan popular daripada blog ini

MRI Oh MRI : Pengalaman 30 Minit Di Dalam Gua Magnet

Parut? Tona Kulit Muka Tidak Sekata? Pigmentasi? Ini Jawapan Saya.

Ingat Lagi Pada Lirik Raikan Cinta?