Sakat | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Sakat

4 comments
Assalamualaikum.

Minggu ini dah masuk minggu kedua melalui "hidup baru". Ada naik ada turun, ada best ada tak best. Terus kuat bertahan untuk menempuh satu lagi fasa baru. Fighting!!

Lama juga rasanya tak menulis. Kalau hari itu, berderet-deret entry publish. Kecewa kot nak menulis lagi, sebab pesanan tak sampai. Kah kah kah. Mengada kau Farhana. Biasalah hidup, orang akan samada terima atau buat "dunno" (don't know) saja. Inilah resam kehidupan, received or reject. That's it. =p

Sebut pasal reject mereject, semalam sebelum lelapkan tidur, aku sempat belek apps Blocker yang aku install dalam phone. Orang mesti akan tanya aku, apa pasal nak berBlocker bagai? Sebab SAKIT HATI!! Boleh? Haha. Orang kata aku childish, sebab aku suka block call dan sms mana-mana individu yang mendatangkan sakit hati aku. Atau orang yang aku dah tak mahu lagi dengar namanya dalam hidup aku. Kalau call anda masuk Voicemail, atau sms anda tak pernah ada balasan, maka anda berada di dalam apps ini. Kah kah kah. *evil laugh*

:'(

Nak dijadikan cerita, ada satu number yang tak dikenali dalam blocked sms aku. Apps ini juga akan sedut mana-mana number yang tiada dalam contact aku. Aku pun baca sms yang dihantar, sah SALAH NOMBOR. Dan diri aku yang dari dulu sampai sekarang, memang kaki menyakat orang, terasa bosan lalu aku balas semula mesej adik ini.

UNKNOWN : Adib, esok mimi kata bawa buku komsas sekali.

AKU : Sorry Mimi Adib. Buku komsas dah 8 tahun dah tinggalkan.


Haha. Dan selepas itu aku tidur dengan sangat lena sekali dengan senyuman nakal. Aku memang begitu, tiap kali ada nombor tak dikenali masuk, sms dan bertanya benda begini, aku akan buat kerja menyakat aku. Ingat lagi ada sekali seseorang salah hantar sms.

UNKNOWN : Ida, balik nanti tolong belikan KFC snack plate. Nanti aku bayar.

AKU : Sorry. Ini bukan number Ida, ini number KFC. Nak delivery ke?

Kekeke. Nakal budak nakal. Biasa dia ni. Haha. Sakat menyakat boleh, tapi jangan sakat sampai orang kecil hati, menangis okay. Selamat malam. Assalamualaikum.


4 Comments Here:

eL.mh berkata...

haha...nakal ehh doktor nih
biasa doktor ni
XD

Adziim berkata...

Terbawak ke menyakat patient nanti.

zeqzeq z berkata...

Nanti malam, cuba bayang hantu hitam legammyert,,

zeqzeq z berkata...

tak nakal pun..

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.