Keeps The Doctor Away | " Cahaya Yang Riang Gembira "


Keeps The Doctor Away

2 comments
Assalamualaikum..

Jam sudah mencecah 1 pagi.. Mata masih belum lagi mahu lena.. Banyak benda nak difikirkan.. Minggu ini terasa agak santai dan lengang kerana aku akan bekerja untuk 2 hari saja.. Isnin dan Selasa adalah off day aku.. Rabu dan Khamis pula aku akan kembali bekerja syif pagi dari 7 pagi hinggalah ke 6 petang..

Dan selebihnya adalah cuti tahunan yang aku mohon selama 3 hari bersempena dengan konvokesyen aku.. Aduh! Terasa begitu malas nak bersesak dalam kelompok manusia selama berjam-jam lamanya.. =.=

Sudah masuk hari kedua tekak aku mula terasa perit ditambah lagi dengan kemunculan suara Ella yang mana tak lama lagi aku jangka akan bertukar menjadi suara Ramli Sarip pula.. Masa dan ketika inilah aku akan mula menyerbu Tesco, Jusco dan segala macam -Co lagi semata-mata untuk mencari buah-buahan dan minuman yogurt Bliss.. Usai pulang dari kerja tempoh hari, aku selamat membawa pulang 6 botol besar minuman yogurt Bliss, 2 plastik besar buah epal dan buah oren..


Dalam masa 2 hari, aku dah berjaya menghabiskan minuman yogurt, manakala 10 biji buah oren dan 4 biji buah epal telah dicernakan dalam perut ini.. 2 hari okay! Fuh! Semuanya kerana nak kurangkan rasa tak sedap badan dan perit pada tekak.. Bila sibuk bekerja, memang tak ada masa pun nak jaga kesihatan diri sendiri ditambah lagi doktor ini tidak gemar memakan sayur-sayuran.. Puas dibebel, tapi tetap payah untuk makan sayur.. Liat!!

Dan sekarang baru terkial-kial nak makan buah itu buah ini untuk tambah antibodi.. Agak-agak berkesan ke? Haha.. Tekak dah bertambah perit dah pun.. Tinggal nak mengalami perubahan suara dan penghasilan cecair-cecair likat saja.. 

Moral of the story, walau macam mana sibuk pun hidup anda, jagalah kesihatan ya.. Wang yang banyak pun tetap tak mampu nak jamin kesihatan yang tip top.. Okaylah, masa untuk tidur dan berehat.. Selamat malam semua.. Jaga diri.. Assalamualaikum..


HEART SPEAKS : Epal merah.. Hmm..

2 Comments Here:

cahayachenta berkata...

kalau konvo itu yg malas... kena bersesak dengan org ramai...

by the way, selamat berkonvo yer.. and congrats

eL.mh berkata...

sama laa..tak suka makan sayur dengan buah
sekarang baru gigih nak makan..
huhu ~

Cahaya Yang Riang Gembira. Dikuasakan oleh Blogger.