24 Ogo 2011

Wordless Wednesday #8 : And I'll Love You Too.. Is It?

Ogos 24, 2011 9 Comments
Assalamualaikum..
Eh!! Aci tak nak update wordless Rabu dua kali?
Aci kan?
=p



Came across this picture.. Basically it has words in it, not exactly wordless kind of thingy but still acceptable.. Kan kan kan? =)

I'm just interested with the picture.. What you give, you'll certainly get back.. Seriously, is it? Yeah.. But not in every condition and situation.. Sometimes you just can give and you'll get nothing for payback..

Ikhlaskan hati..

Ikhlaskan hati..

Ikhlaskan hati..

=)

Assalamualaikum semua..

Wordless Wednesday #7 : Dengan Ingatan Tulus Dan Ikhlas

Ogos 24, 2011 6 Comments
P/S : Tengah tunggu kad raya BIG BANG!!! =p

Assalamualaikum..
Salam Rabu..
=)



Mana mungkin kad raya pupus ditelan zaman.. Iya dak? Dan untuk pengirim di atas, eh cantiklah signature awak.. Lama tak menulis eh? Heee.. Siapa nak hantar kad raya ke sini, silalah.. Tak payah segan-segan.. Nak hantar yang besar gedabak dengan muzik pun, di sini sudi menerimanya..

Okay.. Minta diri dulu.. Laila Manja dah nak start.. Jaga diri semua.. Assalamualaikum.. =)

23 Ogo 2011

Ini Kisah Aku : Cahaya Yang Riang Gembira

Ogos 23, 2011 4 Comments
Assalamualaikum.. Selamat pagi Selasa semua.. Wah.. Semenjak dah menulis entry panjang lebar semalam, terus semangat nak menulis datang berteromba.. Alhamdulillah.. Menulis kira macam satu terapi juga.. Apatah lagi bila lalui masa dan ketika yang sukar.. Betul tak? =)

Tajuk Ini Kisah Aku.. Amboi.. Tak beragak.. Ada slot dalam Ini Kisah Aku untuk Cahaya Yang Riang Gembira ke apa.. Hehe.. Bukan apa, aku sukalah dengan frasa Ini Kisah Aku.. Besar makna dia.. Entry kali ini, aku nak kongsi kisah aku, yang berlaku malam semalam, dengan harapan dapat dijadikan pengajaran untuk semua dan peringatan bagi aku sendiri..

Malam semalam adik aku sibuk nak beli barang keperluan harian, dia ajak aku keluar walaupun hakikatnya aku cukup malas nak ke kedai.. Lepas Drive Thru McD, aku balik rumah dulu hantar makanan-makanan dan aiskrim-aiskrim.. Sebelum keluar, abah aku berjuta kali pesan, bawa kereta elok-elok.. Bukan satu kebiasaan untuk abah berpesan begitu, sebab mungkin dia tahu macam mana gaya dan pesen anaknya bawa kereta, jadi mungkin dia tak adalah risau sangat.. Cuma malam tadi, bertubi-tubi pesan dia pada aku.. Aku anggukkan saja..

Dalam perjalanan nak masuk ke simpang kedai di sebelah kanan, aku perlu menyeberangi jalan, dengan keadaan kereta aku yang sejuk berkabus, dan dari arah depan yang memang banyak kereta, memang agak silaulah dan susah untuk aku agak apa yang datang dan berapa dekat jaraknya.. Haih.. I admit, my bad.. Aku masuk simpang tanpa aku perasan ada motor dari arah depan yang sudah dekat.. Adik aku menjerit kecil dan kata pada aku, pakcik motor tu nampak terkejut dan brake mengejut.. Tapi dia tak apa-apa.. Ahhh!! Dah sudah.. Hati aku berdebar..


Aku masuk dan parkir kereta aku.. Ahh!! Rupanya pakcik motor itu mengekori kereta aku.. Betul-betul dia berhenti tepi pintu dengan mata terjegil dan tenung aku macam nak makan.. Ohh!! Seriously, perut aku dah kecut.. Memang salah aku pun.. Nak tak nak aku kena berhadapanlah dengan pakcik motor tu.. Buka saja pintu, boleh dengar teriakan dan jeritan pakcik tu.. Habis orang keliling pandang.. Maklumlah kan, tempat awam.. Gila malu kot perasaan aku ketika itu.. Tapi aku buka juga pintu untuk "beramah mesra" dengan pakcik tu..

PAKCIK : Kurang ajar! (NOTA SELIT : Jangan terkejut, sebab kalau di Melaka, ayat-ayat begini memang biasa.. Bukan aku katalah, ramai orang kata dan diakui orang Melaka sendiri.. Tapi hati mereka baik.. Cuma mungkin aku saja tak biasa..)

AKU : Maaf pakcik.. Sorry sangat-sangat..

PAKCIK : Eh! Kau dah nampak aku, kenapa kau keluar jugak?

AKU : Pakcik.. Saya minta maaf.. Saya betul-betul tak nampak pakcik tadi..

* * * * *

Bila tiba di point ini, kemarahan dia kelihatan dah kurang sikit dan tak jerit-jerit, teriak-teriak dah.. Perut yang kecut tadi, dah kurang sikit kecutnya.. Adalah kembang sikit.. Sikit sajalah..

* * * * *

PAKCIK : Haaa.. Tak nampak tak apa.. Tapi tahu tak, bahaya buat macam tu.. Lagilah orang-orang yang bawa motor..

AKU : Ya pakcik.. Baik-baik.. Saya minta maaf..

PAKCIK : Haaa.. Lain kali jangan buat lagi..

Terus pakcik tadi berlalu pergi dan orang keliling masih lagi memandang.. Perasaan aku ketika itu? Nak menangis wo!! Luluhlah juga hati wanita ini lepas kena jerkah percuma di depan orang ramai.. Mak!!! Tolong Along!!!

* * * * *

TIPS : Pesan aku, kalau berlaku keadaan macam ni, kalau satu pihak marah, kita di pihak satu lagi cuba jadi air dan tenangkan keadaan.. Kalau kita bersalah, lagilah kita kena tenang dan APOLOGIZE okay.. Kalau tak bersalah pun, cuba jangan marah-marah.. Api lawan api, terbakar nanti.. Sebab kalau satu pihak jadi api, satu lagi jadi air, selalunya peluang besar, kemarahan satu pihak lagi akan reda.. Tapi kalau still lagi pihak satu itu marah-marah, siapa yang tak akan panas hati kan? Hehe.. But still, cuba try test jadi cool dan tenang semaksima mungkin.. Kebanyakan waktu, ianya membantu.. InsyaAllah.. =)



Aku mengaku, memang salah aku pun.. Aku cuai.. Memang patut dipersalahkan dan dimarah.. Nyawa orang kan.. Aku harap pakcik tu dapat maafkan aku dan semoga dia baik-baik saja.. Tapi, jujur aku cakap, aku fobia.. Sampaikan rasa nak ambil kunci kereta dan tanam saja.. Aku tak mahu tengok stering lagi dah dan tak mahu duduk di negeri dah.. Huh.. Sampai macam tu sekali ya.. Hehe.. Bukan apa, pertama kali rasanya seumur hidup melalui pengalaman sebegini.. Sebelum tidur pun aku teringat, bangun tidur teringat lagi.. Sampai aku rasa, boleh tak aku nak erase memory yang bahagian malam tadi saja.. Hurrmmm.. :(

Tak apalah.. Pengajaran buat aku dan peringatan supaya lebih alert lain masa.. Sepanjang 5 tahun aku memandu, ini pertama kali aku PISSED OFF pemandu lain kerana kesilapan aku sendiri.. Selalunya kalau ada yang pissed off pun, kerana silap mereka sendiri.. ATAU.. Ada yang silap aku, tapi tak ada orang pissed off.. Hehe..

Up to this point, mesti akan ada yang kata, "WELL.. BIASALAH.. DRIVER PEREMPUAN.. AND BLA BLA BLA.." Haha.. This is something that people always bragging about, criticizing.. Dan.. Aku mampu senyum sajalah.. Perempuan? Lelaki? Driving? *smiling*

Untuk anda semua, jaga diri elok-elok ya.. Bagi yang memandu, pandu cermat jiwa selamat.. Ingat, bukan kita saja yang ada di atas jalan raya, ada ramai lagi nyawa lain.. Jangan ulangi silap yang macam aku buat okay.. Till here.. Happy day everyone.. Assalamualaikum..


HEART SPEAKS : I NEED A "DRIVER"! FOR THE REST OF MY LIFE, PLEASE!


22 Ogo 2011

Edisi #Retis : 22 Hari Turun Naik Kehidupan

Ogos 22, 2011 4 Comments
Assalamualaikum.. Hey! Ingat saya lagi? Ouh.. Harap masih ada yang sudi mengingati.. =)

Sedih bila kadang-kadang tak ada kerja, blogwalking sana sini, ada bloglist yang tertulis CAHAYA YANG RIANG GEMBIRA - 1 WEEK AGO.. Heh! Macam manalah blogger yang dulunya tegar boleh jadi pesen gini ya.. PEMALAS!! Haha.. Okaylah, dek kerana kemalasan itu, apa kata kita qada' 22 hari dalam bulan Ramadan yang sepatutnya ada entry kehidupan yang patut aku update tapi aku tak update.. Kita bungkuskannya dalam sebuah entry ya.. Nice tak? Aku panggil ini update edisi #retis.. Haha.. Budget retis sungguh! =p

Mula dari minggu kedua Ramadan, aku dah mula bungkus baju dan rempit pulang ke Melaka.. Jiwa aku memang tak ada langsunglah dekat Kuala Lumpur (bukan Jelatek).. Tambah-tambah lagi bulan puasa.. Jadi adalah lebih baik aku pulang dan menyemakkan rumah dengan kehadiran aku.. Keh keh keh..

Suasana rumah? Macam biasa, tak pernah sunyi sebab semua adik beradik ada.. Mak macam biasa, sibuk dengan baju-baju raya orang yang perlu disiapkan.. Baju raya aku? Aku tak pasti ada atau tidak untuk tahun ini, memandangkan tempahan menjahit yang mak dapat terlalu banyak.. But! But! Aku tak kisah sangat pun, asalkan ada baju, lama ke baru ke, yang penting kita RAYA!! Kalau kecil-kecil dulu mungkin aku dah merengek golek-golek bila tak ada baju raya baru, dah besar panjang tua bangka, alahai, apalah nak dikisahkan sangat.. Yang tahun lepas, asal boleh sarung, pun tak ada hal punyalah.. Ya tak? (Ini sekaligus menolak dakwaan Abang K tentang raya, baju raya, lelaki dan wanita di awal entry beliau.. Keh keh keh..)



Congak-congak, dah masuk minggu ketiga aku di rumah tercinta di Melaka.. Minggu depan dah nak raya, hujung minggu nanti mungkin dah kena bertolak pulang ke kampung halaman di Kota Tinggi sana.. Sungguh tak sabar.. Sebab time-time sebelum nak raya di kampung memang sangatlah best.. Time-time raya pula, lagilah best sebab mesti ada terselit sana sini sesi matchmaking.. Wow!! Mari ramai-ramai beliakkan mata.. (GATAI!!)

Sepanjang dua minggu, rutin harian aku tak banyak beza.. Cuma kitaran tidur aku saja dah ada terlalu banyak perubahan yang aku sendiri susah nak betulkan balik.. Jujurnya, perasaan aku bila mana duduk di rumah terlalu lama begini, perasaan diri ini perasan sebagai seorang surirumahtangga mula bercambah.. Dah berbunga dan berbuah pun rasanya.. Ekeke.. Pukul 3 sampai 5 itu dah tentu slot aku di hadapan televisyen.. Sambil lipat baju-baju yang menggunung, aku layan Telenovela Bella Calamidades dan diikuti selepasnya dengan Laila Manja.. Remote TV memang selalu dalam tanganlah.. Perasan tak dah macam surirumah? =.=



Minggu kedua khususnya, aku dan adik aku berdua agak sibuk melakukan kerja part time.. Alhamdulillah.. Adalah income sedikit.. Kami berdua menolong Pak Teh mengira duit syiling.. Banyak tak syiling dalam gambar bawah? Ini baru 5% daripada keseluruhan jumlah syiling yang ada.. Pak Teh aku sebenarnya join venture dengan sahabat beliau untuk sediakan perkhidmatan PUBLIC PHONE.. Jadi bila tiba masa yang sepatutnya untuk kutip hasil tersebut, akan adalah dalam 30 ke 50 bag plastik yang berisi duit syiling.. Duit-duit yang dikutip inilah aku dan adik akan kira dan kumpulkan..

10 sen, 20 sen dan 50 sen.. Bila dah sampai amaun yang sepatutnya, ianya akan dikumpulkan dalam satu beg plastik.. Kalau masuk dalam rumah, memang penuhlah dengan beg-beg duit.. Jumlah-jumlah tersebut akan dicatat dan nantinya akaun akan dikemaskini.. Kepuk-kepuk duit tersebut akan dihantar ke bank dan ditukar menjadi duit kertas.. Tadaa!! Selesai.. 2 hari masa diperlukan untuk selesaikan kerja ini dan dalam sehari, bekerja dalam 8 jam.. Tangan pun dah bau duit.. Duit syilinglah tapi.. Ekeke..


Dalam bulan-bulan puasa, tak mengidam memanglah tak sah.. Awal kepulangan aku ke rumah saja aku dah request nak minum air kelapa untuk berbuka.. Hoho.. Aku dari dulu duduk air kelapa tak habis-habis ya.. Nak buat macam mana, memang suka sangat minum air kelapa yang akan ditambah dengan ros kemudiannya.. Ini bukan kelapa yang dibeli di bazar ya, ini khas dibeli di gerai yang hanya menjual air kelapa SAHAJA..

Bila mana satu gerai itu khusus menjual air tersebut saja, dan buahnya dikokak di saat dan tika itu juga, selalunya air tersebut adalah tip top.. Tak macam yang dijual di bazar bersama air-air lain, rasa air gula, bukan air kelapa.. Kelapa pun payah nak jumpa, rendamlah kepala, selam ke dasar bekas pun, jumlah hirisan isi kelapa dia boleh dikira.. Tak percaya? Petang nanti pergi bazar, sila kira jumlah hirisan isi kelapa yang ada dalam satu bekas air ya.. (Apalah kau Farhana merungut bagai, padanlah dengan harga yang diletak..)


Aku duduk berfikir masa teguk air kelapa, mungkin aku patut kahwin dan settle down kehidupan di tepi pantai.. Aku nak hidup tepi pantai dengan cik abang aku nanti.. Senanglah, bulan puasa, tak payah susah-susah beli air kelapa, tepi pantai dah banyak pokok kelapa, panjatlah!! Masa mengandung nanti pun, air kelapa baik dengar kata.. Mak sampaikan padaku, orang tua-tua bilang, masa mengandung amalkan minum air kelapa, nanti kulit anak cantik..

Jadinya, haruslah bakal anak-anak kami yang berjumlah 6 orang, eh mungkin 7, atau 8, tak kisahlah yang penting mengandungkan kesemua mereka, teguk air kelapa, nanti kulit tantek.. Ewah!! Dah kalau maknya gelap dan ayahnya . . . . . (tempat kosong itu akan diisi nanti-nanti), ada hati nak kulit anak gebu, putih melepak macam tepung gomak? Ewah ewah ewah!! Kuat berangan kau Farhana.. =p



Cerita air dah habis, sekarang cerita makan pula.. Hoho.. Masa awal-awal puasa dulu, mak ada buat kuih kesukaan aku ketika kecil dulu.. Lama rasanya mak tak buat kuih ini, adalah dalam berbelas-belas tahun.. Dulu-dulu, masa duduk di Miri, mak memang rajin buat kuih itu ini.. Sebab itu aku jadi comel macam sekarang.. Sebab kuih mak semua tip top meletup.. Sedap dan memang best bro!! Tapi bila dah berpindah ke Semenanjung, jarang sangat dah mak buat kuih..

Nama kuih di atas adalah KUIH GETAS ya adik-adik.. Gambar tersebut hanyalah gambar ihsan Pakcik Google.. Tak sempat snap gambar real punya, dah habis masuk dalam perut.. Kuih paling senang nak buat.. Pakai tepung pulut, kelapa, secubit garam dan diuli lalu digoreng.. Last sekali disira dengan gula.. Yummie!! Memang sedap.. Bila makan sambil minum kopi hitam pekat, rasa macam duduk di kampung.. Sebab di kampung-kampung saja selalu aku tengok kuih ini..


Adik-adik aku penggemar dadih.. Aku pun suka juga.. Terutama sekali perisa jagung.. Or I can say that I love perisa jagung only.. Heh.. Atas sebab lama dah tak buat dan adik-adik aku pun sukakannya, aku pun baik hatinya mengoffer diri untuk buat 3 atau 4 hari yang lepas.. Lagipun bukannya susah mana pun.. Cumanya aku tak suka bila diri aku bekerja, sebab aku clumsy.. Haha.. Atas sebab itulah, jadi dadih seperti di atas.. Resepi dah sedap dah, pertama kali aku cuba resepi yang ini, tapi sayang terkeras pula.. Tapi habis juga dadih-dadih ni semua.. Adalah dalam 50 lebih bekas..

Dulu resepi yang aku ikut, guna tepung susu, tapi kali ini aku follow resepi yang ada dalam blog Cik Min.. Resepi itu menggunakan 12 gram serbuk agar-agar, 450 gram Creamer Coffee Mate, satu tin susu sejat dan 2 cawan gula.. Boleh tahan jugalah rasanya.. Tapi kalau lembik sedikit mungkin lebih sedap.. Kecewa sebab keras!! Ahhh!!!



Eh! Apa Big Bang buat dalam entry edisi retis aku? Haha.. Aku cuma nak beritahu entah macam mana entah, aku dah mula terjatuh cinta dengan Big Bang.. Macam mana ada orang mungkin dah jatuh cinta dengan Max 24 : 7 dengan lagu baru mereka Cinta 24 : 7, begitu juga aku.. Minat aku selalu pada ballad saja.. Sebab itu aku lebih prefer dengar lagu-lagu dari 2AM dan soundtrack drama.. Semua parody Big Bang aku tengok, lagu-lagu dia aku dengar, ternyata aku dah gila!! Terasa remaja pula bila layan K-Pop.. *Tonight.. Such a beautiful night.. Auwww..*

Orang mungkin gelak, tapi minat aku terlebih dahulu bercambah pada Dae Sung si mata sepet dan bermuka kartun itu sebenarnya.. Coz I find him so hillarious and funny.. Aku rasalah, aku suka lelaki yang pandai buat lawak.. They caught my attention first.. Seriously.. Walaupun tak ada rupa sangat.. =)

Dan, Big Bang dah masuk dalam mimpi aku dah pun.. Semalam, aku duduk semeja berborak dengan Seung Ri dan T.O.P., terasa mereka sangat dan sangat dan sangat REAL okay.. Adik aku geleng-geleng kepala dengar mimpi aku, dia kata aku ketinggalan keretapi sebab baru sekarang duduk minat Big Bang.. =.=

Eh.. Banyak sangat dah aku tulis.. Seronok pula menulis dan berkongsi turun naik kehidupan di blog sendiri.. Lama sangat tak menulis dari hati.. Menulis dari hati tak susah mana pun, cuma kena ada hatilah nak menulis.. Heee.. Dan untuk semua, selamat meneruskan ibadah puasa.. Kita dah hampir sampai ke hujungnya, moga kita terus berusaha tingkatkan ibadah kita, top-up mana yang kurang, sesungguhnya Ramadan datang setahun sekali saja.. Set out your priority.. Mudah-mudahan kita semua peroleh keberkatan sempena bulan mulia ini.. =)

Take care semua.. Have a great weekdays ahead.. Jangan monyok-monyok.. Kerja elok-elok.. Assalamualaikum..

13 Ogo 2011

I'm Guilty

Ogos 13, 2011 10 Comments
Assalamualaikum.. Salam hujung minggu dan salam Ramadan ke-13 untuk semua.. Ehem ehem! Clearing the throat, clearing the air.. Rasa macam dah penuh sarang lelabah, habuk tebal 10 inci bila jejak ke blog sendiri.. Eh! Ada tak orang perasan aku dah lama tak mencoret dan menternak labah-labah dalam blog? Atau tak ada yang sempat perasan? Keh keh keh.. Salam penuh kerinduan ya untuk semua.. =)

Dalam tak terurusnya blog merah menyala ini, masih lagi ada yang setia bertandang.. Cukup bikin terharu.. Lagi-lagi yang kalau pesen tak masuk sekali dalam satu hari rasa macam tak sah, macam ada yang tak kena, lagilah rasa macam nak menangis.. Ya tak.. Tsk tsk..



Hidup berblogging sikit lebih kurang macam permainan di atas.. Entah apa nama pun aku tak reti sangat, Roller Coster? Permainan orang muda semua ni, makcik tak berapa nak pandai sangat.. Keh keh keh.. Kita mula dari bawah, kita dibawa bergerak menelusuri trek yang panjang berjela, berpusing berputar simpang dan siur, kadang-kadang lambat kadang pula laju sampai rasa nak luruhlah jantung..

Macam tulis blog, macam hidup seorang blogger.. Kita mula tulis dari KOSONG, kita tulis hari-hari, makin bertambah coretan hari ke hari, makin juga bertambah pembaca yang kita sayangi.. Ada yang datang sepintas lalu dan hilang, ada yang kejap ada kejap tak ada, ada pula yang setia di sisi dari dulu hingga kini.. Pembaca sikit lebih kurang macam penumpang Roller Coster, ada yang dah naik, nak naik lagi.. Ada yang naik sekali, sumpah tak naik lagi, ada juga yang naik tak nak turun-turun.. Eh ada!! =p

Itu namanya dia setia.. Ya! Pembaca setia.. Pembaca yang temani kita menelusuri ups and downs kehidupan dunia blogging.. Syukur aku kerana adanya mereka-mereka ini.. Mereka yang setia temani sampai ke saat ini..

Perasaan ketika ini adalah GUILTY.. Rasa bersalah bisu tak berkata, kosong tak bercoret apa-apa sedang ada yang setia bertandang tak kira masa.. Bukanlah nak emosi lebih ke apa, tapi ada saat dan ketika, mereka yang setia perlu dihargai juga.. Ya tak? Terima kasih.. =)


- LOVE IS ABSOLUTE LOYALTY. PEOPLE FADE, LOOKS FADE, BUT LOYALTY NEVER FADES. YOU CAN DEPEND SO MUCH ON CERTAIN PEOPLE, YOU CAN SET YOUR WATCH BY THEM. EVEN IF IT DOESN'T SEEM VERY EXCITING (SYLVESTER STALLONE)-

#EhYeke? =)


Haih.. Macam mana tak terurusnya teratak ini, lagilah tak terurus hidup aku sekarang.. Nama saja duduk di rumah, semua terjaga, beza dengan duduk asrama sana.. Ikutkan, jiwa lebih tenang dekat dengan keluarga, tapi itulah diri sendiri tak terurus mana, senang kata tunggang langgang.. Entahlah nak kata apa.. Cycle tidur dah 100% tunggang terbalik, malam memang jangan harap nak lelap mata selagi sahur tak tiba.. Habis sahur, usai Subuh, masih lagi tak tutup-tutup kadang waktunya.. Otak pun dah pesen bagaimana pun tak tahulah.. Kecut? Kembang? Kuncup kembang kuncup? Heh! Sikit punya banyak benda aku lupa sekarang, tak sampai 10 minit pun aku boleh lupa apa yang aku ingat 10 minit yang lalu.. Hah! Parah!

Kena cari titik ubah 360 darjah.. Tak boleh terus begini, nanti lain pula jadinya.. Hehe.. Okaylah! Jom tidur! Eh!!! Bangunlah!!! Apa anak dara tidur manjang.. =p

Okay semua.. Selamat berhujung minggu ya.. Jaga diri elok-elok dan selamat meneruskan puasa anda.. Assalamualaikum.. =)


HEART SPEAKS
*Khas untuk si pelayar browser IE 8.0 yang ber"OPERATING SYSTEM"kan Window 7 dari NZ sana.. Terima kasih untuk kunjungan anda dan kunjungan kembali dan kunjungan lagi dan lagi dan lagi..*
=)

7 Ogo 2011

Jangan Lupa Namaku

Ogos 07, 2011 5 Comments



Assalamualaikum..
Mata tak dapat nak lelap..
Alunan ini aku putar dan putar..
Sebak.. Tiap bait kata itu benar buat aku sebak..
Dengarkan dan memahaminya dalam erti kata sebenar, pasti anda akan rasakannya juga..



Walau aku tidak bersamamu
Jangan engkau lupakan diriku
Walau aku tiada di sisimu
Jangan engkau lupakan namaku

Kerana
Aku mengingati mu
Kerana

Aku mencintaimu

Andai aku
Bisa bertemumu
Dengan senyum ku tadah syukurku
Andai aku bisa menyentuhmu

Air mata pasti deras gugur

Kerana
Aku merindui mu
Kerana aku sentiasa

Menyintaimu oh sepenuh hati

Walau kamu
Jauh di mataku
Jangan aku hilang dalam kalbu
Saat kamu samar mengingati

Jangan aku terus kau lupakan

Kerana aku
Sentiasa mengingatimu
Kerana aku
Sentiasa menyayangimu oh kekasih hati

Andai aku bisa memelukmu
Pasrah aku tabah diujimu
Andai aku bisa dicintai
Dengan rela menyerahkan hati

Kerana.
Aku merindui mu
Kerana aku sentiasa menyintaimu

JANGAN LUPA NAMAKU
(POMPA BENSIN)
Kredit kepada site ini


Jangan lupa namaku.. Selamat malam semua.. Assalamualaikum..



6 Ogo 2011

Enter And Exit

Ogos 06, 2011 2 Comments
Assalamualaikum..
1 pagi..

Tahu tak?

Yep! Really funny how it works.. But it DID works in such a way..

Nampak sangat pesen pemalas dah datang.. Nak menulis pun punyalah liat.. Nowadays, I prefer pictures to do all the talking and let me keep in silence.. I believe pictures are way too great in expressing what I can't really express through my own words.. I'm tired of writing.. I'm too tired for everything..

Happy weekends people.. Take care.. Happy fasting.. Assalamualaikum..


HEART SPEAKS : Can't speak.. The heart is disorientated..

5 Ogo 2011

3 Ogo 2011